Sturlis Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Skal til med å bygge sugetrimma 2.7 i vinter, og lufter en liten tanke her. Går det an å få lagd til individuelle gasspjeld på m20 uten at det koster skjorta? Er fullstendig klar over at det fins dBilas innsug, men disse er jo svindyre både nye og brukte, og sjeldne å komme over. Går det an å modifisere s50 eller s38 spjeld, til å passe på m20? Det hadde jo vært rimelig frekt Noen som har gjort dette før?
Mikael-B Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Tja, vet at noen har lagd noe greier ut av gasspjeld fra Suzuki GSXR blant annet S38 spjelda blir vel for lange i lengde retning, hvis jeg ikke tar feil. Brukes mye på M30 hvertfall. Kanskje spjeldrekke fra S50B32 kunne vært noe? Kan jo også bruke triple Weber forgassere, grom lyd og gromt sugeoppsett på en gammel M20 Sjekk ut dissa: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1313500 http://boardreader.com/thread/M20_w_6_keihin_carbs_7zoXehka.html Husk at oppsettet til han til Kevin, har datasprut da
winchester Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Får kjøpt det hos Extrudabody til ca. 12 000 kroner. Eller så er det mange på engelske forumer som lager ITB's ut av gasspjeld fra en rekke motorsykler.
Sturlis Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 Sugetrimma m20 med gassere ja, det hadde vært noe ^^ Er jo helt sinnsyk lyd i de. MEN, hadde nok ikke planer om det
e30 tic Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 hør med velox motor, han selger itb.. men du kan også bygge om fra s50
Sturlis Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 noen som har sett dette blitt gjort med s50 spjeld?
KalMar Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 henger meg på denne. det er ikke noen som har noen mer tenisk info om hvordan dette blir gjort med s50 gasspjeld?
winchester Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Tror de lager en adapterplate mellom flensen på spjeldrekken.
winchester Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Der er adapterplatene han jeg snakker om brukte, en til toppen, en adapterplate for overgangen og en til spjeldrekken.
Sturlis Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 er ikke s50-spjeldene litt store for m20? Har sitti å googlet dette i noen timer nå, og har igrunn kommet frem til at de er for store. Det noen gjør er å bruke mindre motorsykkel-spjeld, men uansett så må oppsettet kjøres med datasprut. Det er nok altfor mye arbeid og mange problemer for at det skal ha noe for seg...
ehrnst Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 hva er størrelsen på spjeldene da? jeg innbiller meg de er litt vel store for m20 nemlig, men jeg vet ikke størrelsen
Mikael-B Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Med mindre du bruker LMM og innsugboks utenpå spjelda må du bruke datasprut. Så skal du først sugetrimme en motor, ville jeg nok gått for datasprut uansett for å i det hele tatt vinne noe særlig merkbar effekt uten å koste på 60-70.000. Du kan jo som Winchester la ut bilde av oppi her, lage en slags overgangstrakt på hver av sylinderne. Da vil den hvertfall passe overens med innsugshulla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå