Gå til innhold

Er det vanskelig å tilpasse S50 innsug/spjeld på M50B25?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, så lurer jeg på hvor mye jobb det er å få et S50 innsug på en M50B25 motor.

Har googlet litt og fant ikke noe særlig om det, så jeg håper at det er noen her inne som har gjort det, eller enda bedre: har en slik til salgs.

Skrevet

Går fint an, om du lager adapter mellom topp og spjeldrekke !

Men de fleste som gjør dette sliter med å få motoren til å gå rent .

Løsningen på dette er å montere datasprut, da har du et godt alternativ for å plukke hester og justere ting optimalt .

Jeg har ikke erfart dette selv, men lest mye om det . det og korigere en original styreenhet for å passe en slik ombyggning er ikke lett .

Har også sett at spjeldene må få en annen vinkel slik at sprøyten fra dysene skal treffe i riktig vinkel inn i innsugsportene . dette gjøres ved å lage vinkel på adapterstykket som man monterer i mellom toppen og spjeldene !

Håper dette hjalp, Mvh Joakim :)

Skrevet

Du trenger en adapterplate mellom spjeldrekken og toppen. Så er det endel andre små modifiseringer som må til. Om du søker på S50 ITB on M50 eller lignende på Google kommer det opp mange relevante tråder på utenlandske forum. Eller så kan du designe adapterplaten selv i CAD, og få et firma som driver med slikt til å skjære det ut for deg.

Skrevet

Damn, så typisk at jeg solgte datasprutet mitt før jeg finner ut at jeg kommer sikkert til å trenge det likevel :evil:

Motoren har 280 graders schrick kammer og chippet hjerne for å så få den til å gå rent. Er det ikke bare å omprogramere chip'en igjen for å så få den til å gå rent med individuelle spjeld?

Hmm, kanskje er det bedre å gå for et større alu. innsug med større gasspjeld. Motoren skal ikke overlades, så det er snakk om sugetrim.

Edit: Heh, eneste jeg kan i cad er å legge rør :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...