aleksN Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 BMW 320I E36, 1996 Kupèen blir rett og slett ikke varm. Uansett hvor lenge jeg kjører, har den på tomgang osv. er det kun lunken luft som kommer ut av varmeapparatet. Det er antydninger til varmluft hvis jeg ruser motoren lenge, men dette går fort over. En annen ting som bør nevnes er at når det er kaldt ute (under 0) blir ikke motoren varm http://img236.imageshack.us/img236/8686/dsc01077ha3.jpg(på sitt varmeste). Er det noen som har et par enkle tips som kan forbedre dette (rimelige, DIY)? Hva kan være feilen? Hvis noe må skiftes, hvor mye vil dette koste (på verksted?)? Pga økonomien er det like før jeg går til anskaffelse av en kupevarmer på biltema. Selv om mange vil fraråde dette. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilti ... rmer-12-V/
Morten1989 Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Hvis motoren ikke blir varm (når drifttemp) så er det nok termostaten som står i åpen stilling hele tiden. Prøv å bytt denne du, slik som Kai-P sier
AlXz Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Bytt termostat som nevnt Ofte de kødder på vinterstid :/ Org termostat koster 4-600kr.. fås kjøpt hos Bmw forhandler/verksted. Ellers finns det jo uorginale deler som sikkert funker bra også. Sjekk gsbildeler, koed, Bilextra e.l. ...
Eksos Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Er jo en sånn "dings" som regulerer vannet som går inn til varmeapparatet også, kommer ikke på navnet nå.. Sitter iallefall inntill torpedoveggen på førersiden, du ser hvor kjøleslangene går.. Denne har det med å eire/ruste etter litt tid, mulig det er den som trenger en shine for å få varme inn? Jeg hadde samme problemet med at varme kunn kom inn dersom jeg kjørte hardt, kobla av ledninga, og jeg hadde fin varme (men kunn varme, kunne ikke regulere)... Senere kobla jeg innigjen kontakten, da fungerte plutselig alt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå