Gå til innhold

Gul/hvit skum under oljepåfyllingslokket.

Anbefalte innlegg

Skrevet

den gugga som du har kommer av kondens og at motor ikke blir ordentlig varm som nevnt over, så lenge du har fått kondens der så hadde jeg anbefalt deg å sjekke veivhusventilasjonen, ellers kan du gå på en skikkelig smell med def. toppakning også videre, ang at kjølevæske blir borte, fikk du luftet kjølesystemet ordentlig når du byttet radiator?

Skrevet

Som de gamle sa til meg på min forrige bil som hadde dette om vinteren her i trondheim. Oljen koagulerer når det er småkkjøring og motoren ikke blir varm. Må putte på noe langetuer i mellom når det er så kalt her hjemme. Ellers kan luftesystemet og filter gå tett.

Som beskrevet tidliggere

Skrevet
Helt normalt med den gule gørra under lokket selv med ny olje,tett igen nyrene på bilen når det er over 10 minus så minsker du problemet,skru av oljelokket når motor er varm,du skal høre turtallet forandrer seg da er alt normalt,ville nok prøvd å lufte systemet hvis vannet minsker,hvis motor er varm så etterfyll frostvæske i lufteskruehullet på termostathuset og ikke i tanken,den skal etterfylles når motor er helt kald.

Eller bare fylle i påfyllinga til det kommer vann ut av luftehullet. Det er litt lettere :P

Skrevet
den gugga som du har kommer av kondens og at motor ikke blir ordentlig varm som nevnt over, så lenge du har fått kondens der så hadde jeg anbefalt deg å sjekke veivhusventilasjonen, ellers kan du gå på en skikkelig smell med def. toppakning også videre, ang at kjølevæske blir borte, fikk du luftet kjølesystemet ordentlig når du byttet radiator?

ja fikk luftet det veldig godt da jeg byttet radiator. men det må være noe.. ettersom jeg føler at jeg har fylt på 4 liter med frostveske etter byttet.

Skrevet

har du sett om det er lekkasje fra termostat eller vannpumpe? det er veldig vanlig på disse bilene at det blir lekkasje der, vannpumpa sjekker du lett med å bare ta tak i vifta og kjenne om det er slakk, er vanskelig å se lekkasje fra termostathuset da det som regel pleier å være på undersiden det pleier å lekke ;)

Skrevet
har du sett om det er lekkasje fra termostat eller vannpumpe? det er veldig vanlig på disse bilene at det blir lekkasje der, vannpumpa sjekker du lett med å bare ta tak i vifta og kjenne om det er slakk, er vanskelig å se lekkasje fra termostathuset da det som regel pleier å være på undersiden det pleier å lekke ;)

hmm oki.. ja ikke veit jeg.. du skulle bodd i bartebyen.. å kommet å hjulpet meg du mats.

men tenkte på å ta en ny trykktest å høre da

Skrevet

Veivhusventilasjon (rundt 700) er greit å bytte før vinteren hvis det ikke er gjort. Et tips på tap av kjølevæske kan bare sprekk i ekspansjonstanken. Kan også være en lufteskrue som ikke er ordentlig fast så det fordamper.

Skrevet
Veivhusventilasjon (rundt 700) er greit å bytte før vinteren hvis det ikke er gjort. Et tips på tap av kjølevæske kan bare sprekk i ekspansjonstanken. Kan også være en lufteskrue som ikke er ordentlig fast så det fordamper.

byttet ekspansjonstanken her i høst.. er toppen 2 mnd siden nå.. da jeg hadde lekkasje mellom tank og radiator.. så byttet hele greia. og byttet også lufteskruene da. dem var slitte. så holder på å lurer om det kan være veivhusventilen eller en slange som er litt slitt en plass. men ikke funnet noe

• 4 weeks later...
Skrevet

Fant du ut av vannforbruket? noen som vet om det skal forsvinne vann i det heletatt hvis alt er normalt? det har forsvunnet ca en dl på min nå fra i ettersommer, er det normalt? virker som at det er mest i kaldt vær at det minker littegrann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...