M3 Yngve Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Er heller ikke noe IS motor. Er BMWS motorsport motor, fra 98. S42 tror jeg den heter. Motoren er noen lik IS motoren, men så stopper det vel der.
MotorViagra Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Skrevet Januar 8, 2011 Er heller ikke noe IS motor. Er BMWS motorsport motor, fra 98. S42 tror jeg den heter. Motoren er noen lik IS motoren, men så stopper det vel der. The S42 engine was a 2.0L touring car engine with a 86.5mm bore and around a 85mm stroke, which shared the same block as the street going M42. Unlike the common M42, the S42 had a more sophisticated engine management system, and had individual throttle bodies. The S42 unfortunately did not share the same valvetrain as the M42, and is a solid lifter valvetrain (possibily from the S50Euro) fully capable of over 9000rpm, but was limited to a 8500rpm redline, as dictated by touring car rules. It was mounted upright in the bay, not slanted, and ran on a full dry sump oiling system. The pistons had a static compression ratio of around 12:1, and running on pump gas, the S42 made around 280hp (and up to around 310hp later in it's life). Har fått med meg nå at dette ikke er en m42 motor, men om man leser om S42 på nett så er det samme blokk, med andre stempler ,kammer og veiv +litt annet Det jeg skal frem til er at det er mye potensiale i en m42 motor som m50 s50 og andre motorer. Er ikke bare 6èr motorene som er noe å bygge på det finnes gode 4 syl fra bmw og
M3 Yngve Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Ikke mange sugisser som slår S42 nei. Synd det koster så inni å bygge/ kjøpe en grom sugis.
MotorViagra Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Skrevet Januar 14, 2011 Et lite filmklipp Blir bilder av bilen i morgen da panseret er til lakk
MotorViagra Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Skrevet Januar 14, 2011 steikje me ti:P va ikke feil ditta:D Hehe, som jeg har sagt IS er undervurdert av mange. Med riktig oppsett på denne motoren er den knall morsom.
e-30335i Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 hei! hva vil dette kitte koste? har en bil som bare venter på å få trykkluft!
MotorViagra Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Skrevet Januar 14, 2011 hei! hva vil dette kitte koste? har en bil som bare venter på å få trykkluft! Koster en del for samme oppsett som er på denne. I tillegg er det masse modifiseringer for å få ting til å passe, så ikke noe bolt on kit dette. Her må du har verktøy og muligheter til å finne på løsninger Ekstakt pris aner jeg ikke da jeg ikke har regnet med alt som er satt på. Men om du ønsker kan jeg gjøre det å komme tilbake til deg Ps i mange tilfeller er det rimeligere å kjøpe noe ferdig, ikke minst enklere
Kristian Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 hva slags føre var det du kjørte på her? regner med at det IKKE er tørr asfalt
MotorViagra Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Skrevet Januar 14, 2011 hva slags føre var det du kjørte på her? regner med at det IKKE er tørr asfalt Nei var våt asfalt
Kristian Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 uansett sprekt! men du må et stykke over 5000rpm før det blir litt øs?
MotorViagra Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Skrevet Januar 14, 2011 uansett sprekt! men du må et stykke over 5000rpm før det blir litt øs? Den begynner før dette, men fult øs er ved ca 4000. Så på filmen, er som lyden henger litt etter på en måte.. Dårlig filming
sv90 Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 ser bra ut dette men hvormye kan man lade på orginal innmat på m42?
MotorViagra Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Skrevet Januar 14, 2011 ser bra ut dette men hvormye kan man lade på orginal innmat på m42? Så lenge lamdaverdier er innenfor sitt område og ikke tenningsbank tåler den fint 1 bar. Muligheten for at topp pakningen kan blåse ut er der. Men som sagt er mappen bra er sannsynligheten for dette minimal. Har vært oppe i 1,4 bar å testet
sv90 Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 ser bra ut dette men hvormye kan man lade på orginal innmat på m42? Så lenge lamdaverdier er innenfor sitt område og ikke tenningsbank tåler den fint 1 bar. Muligheten for at topp pakningen kan blåse ut er der. Men som sagt er mappen bra er sannsynligheten for dette minimal. Har vært oppe i 1,4 bar å testet det er jo litt morsomt hva trenger man da? turbo kitt og sprut ? eller holder det med en god chip?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå