tittigulle Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 det er søndags kveld-snart mandag... venter i spenning,håper jeg får pakkningen i posten i morra.. har fått prøvd bilen litt etter tørking og regngjøring av plugger og det rundt.... og den ble så mye bedre,kunne til og med bruke femte gir og ikke noe vibrering...det var litt små juksing(ikke mye),men det er kanskje en annen feil.... hadde egentlig tenkt å bytte plugger først,siden jeg ikke vet når de ble skiftet sist.. men nå må pluggene vente,siden det blir ny pakkning og det er januar...skal oxo ta en innvendig motorrens ved oljeskift.. tusen takk for hjelp og gode råd...håper dere her på forumet fortsetter med det,siden jeg tror jeg har fått meg en bil som har "stått seg litt ihjel"
Simpel Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 nye meldinger i check controllen som er på tysk og jeg skjønner ingenting....den har med kjølevæskenivået å gjøre men de andre 2 vet jeg ikke,oelstand morter(eller noe slikt) betriebsanleitg(eller noe sånt) håper noen kan hjelpe meg Disse to der betyr "oljenivå motor" og "sjekk bruksanvisningen". Ville funnet ut av det der før jeg kjørte en meter til. Peilet olje i det siste? Hva stod det angående kjølevæske?
tittigulle Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 det står kuhlwasserstand+ jeg sjekker olje nivået ganske ofte og den gangen det lyste oljenivå motor så var det veldig lite olje på bilen..... og det var noe som skjedde brått og ikke har skjedd igjen
tittigulle Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Skrevet Januar 12, 2011 yey.. pakkningene har kommet.. i morra er det jo spådd mye kaldere så jeg får vel prøve å få skifta de i dag... håper det blir uten forstyrrelser og at det går som en lek
tittigulle Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 fikk byttet pakning i går og bilen starta ,skal ut å kjøre en tur nå,er så redd for at det er mere galt så jeg har somlet i hele dag med den kjøre turen tidligere i denne tråden (forrige uke) så var pluggene svart ,sota,tørre men nå er de hvite hvorfor har det forrandra seg? og hva er det som gjør det..?? nei.. nå får jeg komme meg ut å få dommen... har jeg klart det eller må jeg fortsette søket etter et svar...
tittigulle Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 Ja.... svarte .... azz.. tilbake til søking etter feilen ja... kan jo trøste meg med at bilen blir jo ikke i dårligere stand av dette da.. NY BESKRIVELSE AV PROBLEMET....siden noen av symtomene er borte,det som har blitt borte er smellinga i eksosen(feil tenning på en måte) men det kom vel av at pluggene ble fulle av olje og det ble "overslag" ,så bilen ble bedre av å bytte toppdekselpakkningen ..men ikke kurrert.. DEN NYE BESKRIVELSEN AV PROBLEMET : bilen hakkerrister,vibrerer,holder igjen ved gasspådrag ved gir skifte el ved litt oppoverbakke.. oxo kommer den for fullt igjen... begyner å tenke og lure på om dette har noe med bensintilførselen eller noe slikt å gjøre,at den ikke får riktig mengde bensin kanskje.. kan jo ha noe med at bilen bruker mye bensin... noen som har noen ideer?
hao Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Jeg gir ikke opp så lett Du kan jo skifte gearkule da Men jeg ville startet med pluggene
bmw_81 Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Hadde vert mye enklere for oss og gi en diagnose visst du hadde lagt ut ett bilde av deg selv.
Kai-P. Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Hadde vert mye enklere for oss og gi en diagnose visst du hadde lagt ut ett bilde av deg selv.
lagrinn Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Hadde vert mye enklere for oss og gi en diagnose visst du hadde lagt ut ett bilde av deg selv. Veit ikke om du har skjekket dette, men du har en belg/gummislange imellom innsuget dittt og luftfilter boksen, en liten revne i denne kan gi falskluft, dette resulterte i ettertenning og rykk og napp kjøring opp til ca 2500 o/min. En måte å finne ut dette på er å starte bilen også spraye startgass rundt denne slangen, om bilen øker på turtal så har du en mulig feil kilde. Mener det var noe slikt i såfall, selv om det er lenge siden nå, også må du ta det litt rolig med startgassen.
tittigulle Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 det var skikkelige sprekker i den belg/gummislangen så jeg har tatt bort det ødelagte og skjøta på en annen del med nok tec7 og 2 slangeklemmer.. er 99% sikker på at den er tett... og det er ikke ettertening,men feiltenning(tror jeg det heter) på en av sylindrene og det gjorde at den smalt litt i eksosen innimellom,det var faktisk ganske gjevn smelling på tomgang.. dårlig forklart her men: brombrombromsmell,brombrombromsmell,brombromsmell osv..... hehe(egentlig godt forklart) men dette tror jeg kan ha noe med olja som rant ned i noen av plugga(tror jeg) men kan jo brå sjekke med startgass, bare for å ha gjort det...
FCBayern Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Har ikke orket å lese igjennom alt.. Men så du skrev at det var sprekk i slangen etter luftmengdemåleren. Det er helt vanlig, jeg "fiksa" en 520 E34 til en kompis en gang med gaffateip.. Funka fint det, bilen gikk RÆVA til å gå helt bra.. ny slange hadde vel kosta mer enn selve bilen
tittigulle Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Skrevet Januar 14, 2011 Har du prøvd med andre coiler? nei.. har ikke prøvd andre coiler... jeg har en annen motor stående men jeg er ikke sikker på hvor stor den er . men den er 24v også har den vanos(dette har jeg lært av dere å se takker) den motoren har boch coiler det har ikke min... men jeg ødelegger vel ikke noe av å prøve de?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå