Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Noen som har litt peil her?

Finnes det noe bra 2 el 4søylere som ikke krever masse spenning og 3fase?

Evt finns det rimelige diesel/bensin aggregat som kan levere 3fas ? :)

Det som er tilgjengelig av strøm er 1stk 10amp kurs..

Det blir vel i minste laget uansett...

Skrevet

En kompis har akkurat satt seg opp stor garasje nå, og for noen helger siden monterte vi denne

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=22935662

Den går på vanlig 220V 1-fase.. Veldig kurant bukk til hobbybruk.. Eneste som er litt "tungvindt" er å senke ned igjen, da man må løse ut to små wire.. Hydraulisk.. Samt at det ikke er justerbare labber, altså skru opp/ned de som man monterer under bilen.. Men man får jo kjøpt sånne gummiklosser på biltema man kan legge mellom evt :)

Skrevet

Monteringen gikk veldig fint :) Vi pusla en lørdag formiddag/ettermiddag med den, så var den kommet opp. Skal sies at vi brukte noen timer på å finne riktig dimensjon til murborret som skulle ned i gulvet for hull til bolter :lol:

Jeg ser ikke noe negativt i å ha denne typen bukk til hobbybruk nei, så hadde nok hatt denne som alternativ om jeg selv skulle montert ny løftebukk :)

Skrevet

Høres bra ut ja :)

Noen som har formening om hvor mange Ampere denne trenger?

Er en 10a kurs i minste laget?

En annen ting.

Hvor mye gulvfeste bør en 2 søyler ha? (mtp beting/borring...)

Og en 4søyler. Den må ha gulvfeste?

Skrevet

Jeg har netopp montert en 4t 2-søyler fra nordic-lift i verkstedet mitt og den krever minimum 10b..

Prøvde på en kurs med 10a, men den klikket ut..

på 2-søylers bukk bør du ha rundt 15cm tykt betongdekke for å få skikkelig feste med ekspansjonsbolter. har 8stk m16 ekspansjonsbolter pr søyle

på 4-søyler holder det med 10cm tykt betonggulv..

Her brukte jeg 4stk m12 ekspansjonsbolter pr søyle

Skrevet

Vi kjører bukken på en 10A kurs, og det funket fint... Gulvet er heller ikke mer en i overkant av 10cm tykt, men som LaMek sier så bør det nok være opp i mot 15cm for skikkelig feste. De boltene som var med var jo store nok, for å si det sånn! Så det holder i massevis :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...