Gå til innhold

Ombygging av 325 e36 til m3 3.0?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte litt på og få godkjent bilen min som m3 på biltilsynet.

Har lest litt om ombygging her inne på forumet men spør alikavel for og få litt konkrete svar.

Bilen min er ein bmw e36 325 1994 modell 4 dørs sedan.

Det er montert m3 3.0 motor i den per dags dato og m3 eksos.

Girkassa er ei 5 trinns getrag kasse. Fått høyrt at det var ei 260 getrag kasse.

Og so har eg komplett m3 understell ifrå høgrestyrt m3 liggende.

So då lurte eg på om dette er mulig og få godkjent?

Har ikkje papirer på motoren. Nokon som veit om dette kan lånest ifrå nokon som har importert ein m3 4 dørs?

Understellet trenger du vel ikkje papirer på siden det står M på alle delene der? Ein litt sakkyndig person ser med eingong om det er m3 understell eller ikkje?

Er sveist inn forsterkninger i bakstilling.

Hadde helst sett for meg og sloppe og kjøpt inn delebil.

Holder til i bergen/voss området. Hadde helst sett for meg og ikkje reise so mykje lenger enn dette i forbindelse med godkjenning.

Takker for svar :)

Skrevet

Papirer fra donor bil MÅ foreligge.

Poenget her er at folk som har stjålet biler og putter motor og drivlinje i sin bil ikke skal få dette godkjent. Understellet må du også ha papirer(fra donor eller kvitering på nye deler) på av samme årsak.

Mtp forsterkning i bakstilling blir BT glade om du har tatt bilder når du holdt på da det ikke er veldig lett å se at det er gjort når bilen er montert.

Skrevet

Okai. So uten at eg importerer ein donorbil vil dette bli umuligt og utføre?

Ingen her inne som har nokon tips om og importere m3/m5 ifrå utlandet då? :)

Skrevet

er mulig å godkjenne det du har gjort, trenger ikke papirer fra den bilen du har tatt deler fra som de over her sier, så lenge du ikke får tak i det må du inn på et BMW merkeverksted, der de ser over bilen og sammenligner delenr på understell/motor osv, så får du papirer fra dem som du gir til BT, men SEND søknadsskjema til BT først, så kan du bare skrive at delene du har fått tak i er kjøpt separat og privat så slipp du maset på dokumenter fra delebil, var det jeg gjorde hvertfall og fikk søknaden godkjent uten problemer ;) flere jeg kjenner som har gjort det samme

Skrevet
er mulig å godkjenne det du har gjort, trenger ikke papirer fra den bilen du har tatt deler fra som de over her sier, så lenge du ikke får tak i det må du inn på et BMW merkeverksted, der de ser over bilen og sammenligner delenr på understell/motor osv, så får du papirer fra dem som du gir til BT, men SEND søknadsskjema til BT først, så kan du bare skrive at delene du har fått tak i er kjøpt separat og privat så slipp du maset på dokumenter fra delebil, var det jeg gjorde hvertfall og fikk søknaden godkjent uten problemer ;) flere jeg kjenner som har gjort det samme

Hvilke Bmw merkeverksted driver med dette enda? Det er veldig greit å vite ihvertfall :)

Skrevet

alle egentlig ;) er bare å be dem om å se over bilen å se at det sitter M3 deler på den og få et dokument på det :) mener det ligger en tråd på prosjekt forumet av en som har gjort det :)

Skrevet

Det jeg mente var at han ikke kan ta noen andre sine papirer og bruke de, skal han først ha dokumentasjon på delebil må det være fra den det er tatt fra. Papirer fra merkeverksted som du nevner fungerer også.

Skrevet
alle egentlig ;) er bare å be dem om å se over bilen å se at det sitter M3 deler på den og få et dokument på det :) mener det ligger en tråd på prosjekt forumet av en som har gjort det :)

Bmw her i fjorden ville ikke :)

Skrevet

Okai. Høyrtes positivt ut det då. Kan høyre med gs bildeler i bergen om dei vil ta ein titt på bilen? Men spørst om eg ikkje må bygge om til m3 girkasse då på grunn av utvekslingsforskjeller?

Skrevet

en eller annen form for papirer på motor må foreligge.

enten ved at en norsk bil er hugget eller at du har papirer på en imoportert bil/motor

Skrevet

trenger ikke å ha import eller hugg papirer til motoren, bare BT får vite at det er en 3l M3 motor er de fornøyd, og da er det lurt å ta bilder av motor og delenr på motor, så sjekker man opp delenr hos bmw og får papirer på at det er en M3 3l motor

jeg har mal, gå til linken på signaturen min ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...