Gå til innhold

Problemer med varm motor og null klimaanlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer på om noen har forslag/løsninger på følgende problem:

Jeg merket for en tid tilbake at varmelampa begynte å lyse på max. Dette gidde seg fort og jeg tenkte ikke mer på det. Men i løpet av et par dager utviklet det seg til å gjelde hele tiden. Jeg kjører 3-4 km og motoren blir gloheit. Første gangen (når jeg turte å kjøre med bilen) røyk det kraftig og lukta svidd. Klimaanlegget fungerer ikke i det hele tatt.

Jeg har sjekka bare frostvæske og olje. Dette er ok. Heller ingen frosne slanger. Noen forslag til hva som kan være gåent? Har hørt at det kan hjelpe å "lufte ut anlegget" ved å åpne to skruer foran og bak på motoren og la bilen stå å gå en stund i oppoverbakke. Noen som støtter dette? I så fall: Hva er det jeg skal åpne/skru opp?

Håper på snart svar. Jeg har nemlig ikke peiling på bil! :P

Og forresten: Jeg har en 523IA 98-modell :)

Skrevet

høres ut som det ikke sirkulerer i det hele tatt i kjøleanlegget ditt, tror første jeg haded gjort var og sjekke vannpumpen eller termostaten, mest sansynlig en av de som er boss.. angående luftingen ligger det mange tråder her om hvordan gjøre det på forskjellige motorer så du får ta et lite søk ;) men sjekk vannpumpe og termostat først.. og ikke kjør bilen til kok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...