therlen Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Halloen. Jeg har en 318i M43. Noen ganger får jeg ikke start på den. når den er kald og har stått en stund starter den helt fint uten noen problemer. men vist jeg skal en tur å det blir mye start og stopp blir bilen vanskelig. Det virker som ikke starteren får strøm i det hele tatt. så noen ganger kan jeg ta av å på tenningen et par ganger så kommer den men noen ganger ikke. kan fint trille den igang men dette blir jo meget tungvindt i lengden Det er liksom litt vanskelig å sette fingeren på en feil som kommer og går. noen som har noen idet om hva dette kan skyldes?? takker for gode svar....
E-39 Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Kan være batteriet. Du kan vel starte med å måle spenningen på det. Hadde en 86 modell 325i med de symtomene,og det var batteriet.
kasper Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Hvis starteren ikke går rundt i det hele tatt ville jeg også mistenkt batteriet og målt det. Hadde lignende symtomer, men da gikk starteren alltid rundt, men slo ikke inn mot svinghjulet.
therlen Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Skrevet Desember 7, 2010 Jo men da hadde den vell ikke startet når den har stått lenge heller så det er nok ikke batteri???
Mr.larvik Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Hei Det kan være dårlig (kontakt) på batteriet, starter eller et rele
Lanzin Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 sier det "klikk" ,eller er det helt stille? Med strøm på bilen og den sier klikk er det dårlig kontakt på innslaget på startmororen. Er det helt stille og alt av lys\lamper slukker når du vrir om nøkkel er det spenningsrelatert.... Men setter en finger på startmotoren din hvis det oppstår når den er varm,hadde samme problemet på en bil og byttet starter. Problem borte
kasper Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Kan gi deg noen symptomer på min, hvis det kan være til hjelp.. (har forøvrig samme motor som deg) Min ville alltid starte på mårran da den hadde stått hele natta, men ble vrien da etter korte turer da bilen var varm. Startet som oftest på 3.-4. forsøk da. Det var slik i flere mnd faktisk. Hjalp aldri å dunke på starteren slik som det ofte tipses om. Høres ikke det ganske kjent ut? Så byttet jeg omsider også starter og det ble bare fryd og gammen. Men jeg hadde et fint leven fra starteren da, den snurret og gikk og lagde rimelig høye lyder! hvis du ikke hører noe i det hele tatt ville jeg sjekket litt kontakter først som nevnt.
therlen Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Skrevet Desember 7, 2010 Takk så mye. får hive meg ut i kulda å ta en skikkelig sjekk da. Hører klikk idet jeg vrir om tenningen men ingenting på steg tre. alstså når jeg skal strarte. men ingen dimming av lys heller.
Lanzin Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Sjekk også den tynne styrestrømsledningen som går inn på starteren... det hender de blir slappe og sitter dårlig.. klem litt sammen og sett på igjen.. kanskje du er heldig...
Leo Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Jord til karosseri kan gi samme symtom. Enten fra motor til karosseri eller batteri til karosseri..... Rust gir dårlig jord.... Rens flaten (puss) og skru fast:)
Lanzin Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Jord til karosseri kan gi samme symtom. Enten fra motor til karosseri eller batteri til karosseri.....Rust gir dårlig jord.... Rens flaten (puss) og skru fast:) Dette tenkte jeg ikke på... Veldig godt forslag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå