Gå til innhold

hvordan godkjenne e30 320 med m20b25?????


hanzzen
 Share

Anbefalte innlegg

Velkommen velkommen.

Det ligger omtrent 100 tråder om dette på forumet. Gjør ett raskt søk til venstre på siden.

Et sammendrag av svarene er "Har du papirer på hver minste skrue på bilen med rammenr på biler det er tatt fra etc er det ikke noe problem" Ellers, bør man ha en god posjon flaks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 320 som jeg har flyttet motor, gir og understell fra 325, men nå må jeg ha papirer som jeg kan vise til biltilsynet. hvordan får jeg tak i det?

Heisann!

Eg har nettopp søkt til biltilsynet og fått positivt svar for bygging av M50B25 i E30 316 1990.

Det eg gjorde var å ta kontakt med min lokale trafikkstasjon for å høre hvordan eg skulle gå frem.

Der fikk eg beskjed om å sende inn en søknad der eg spesifiserte hvilken bil som skulle under kniven, hva som skulle gjøres og hvilke deler eg skulle bytte ut.

Bare en helt enkel smørbrød liste der du forklarer alt du vil ta for deg.

Så eg samlet alt av informasjon i en søknad og sendte den avgårde, ventet ca 4-5 uker og fikk 3 siders meget bra svar i posten :)

Når det gjelder papirer på ombyggingen, bør du anskaffe VIN/regnr fra bilen delene kommer fra eller salgskontrakt mellom deg og tidligere eier av 325 motor/understell (er det fra en utenlandsk bil må du somregel fremvise kvittering for betalt MVA).

Så er det bare å bare ta kontakt med lokale trafikkstasjon og ta det derfra!

Men skal du først bygge om, ville eg heller gått for M50B25. Mer moro for pengene :D

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja tenker ikke på 2.5 jeg. tenker bare å putte m50b20 i en 316 jeg har, har motor m50 motor i bil som er registrert på meg, så skulle vel ikke være noe problem. Trenger man å oppgraderer til 2.5 understell og bremser for en b20? holder det ikke med ventilerte skiver foran slik som det er på vanlig 320?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går igrunn for det samme, du må bare finne papirer på at karosseriet tåler de ekstra hestene og dreiemomentet. 323i kom med skivebremser bak, så tviler på at får godkjent 150 hester uten å bytte til skivebremser bak. Men for å gjøre alt mye enklere, ta kontakt med biltilsynet og spør, slik man får mest mulig nøyaktig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går igrunn for det samme, du må bare finne papirer på at karosseriet tåler de ekstra hestene og dreiemomentet. 323i kom med skivebremser bak, så tviler på at får godkjent 150 hester uten å bytte til skivebremser bak. Men for å gjøre alt mye enklere, ta kontakt med biltilsynet og spør, slik man får mest mulig nøyaktig svar.

Oki, så bare å sende inn en forespørsel, og så får man en liste over hva man trenger?

Når man har satt på de delene som trengs, er det bare å vise bilen på bt, eller må man innom ett bmw verksted for å konstatere att man faktisk har brukt de rette delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steg 1 er å sende inn søknad før du bytter ut noe som helst. Når du har fått svar på søknaden, om du får avslag har de gjerne listet opp hva som er grunnen. Men med en M50B20 tviler jeg sterkt på at du får avslag, fordi E30 kom orginalt med flere hester enn det søkes om. Du får også en saksbehandler, og jeg ville tatt en telefonsamtale til han for å få ytterligere informasjon om det fortsatt er noe som er uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...