hanzzen Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 har en 320 som jeg har flyttet motor, gir og understell fra 325, men nå må jeg ha papirer som jeg kan vise til biltilsynet. hvordan får jeg tak i det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 Velkommen velkommen. Det ligger omtrent 100 tråder om dette på forumet. Gjør ett raskt søk til venstre på siden. Et sammendrag av svarene er "Har du papirer på hver minste skrue på bilen med rammenr på biler det er tatt fra etc er det ikke noe problem" Ellers, bør man ha en god posjon flaks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 har en 320 som jeg har flyttet motor, gir og understell fra 325, men nå må jeg ha papirer som jeg kan vise til biltilsynet. hvordan får jeg tak i det? Heisann! Eg har nettopp søkt til biltilsynet og fått positivt svar for bygging av M50B25 i E30 316 1990. Det eg gjorde var å ta kontakt med min lokale trafikkstasjon for å høre hvordan eg skulle gå frem. Der fikk eg beskjed om å sende inn en søknad der eg spesifiserte hvilken bil som skulle under kniven, hva som skulle gjøres og hvilke deler eg skulle bytte ut. Bare en helt enkel smørbrød liste der du forklarer alt du vil ta for deg. Så eg samlet alt av informasjon i en søknad og sendte den avgårde, ventet ca 4-5 uker og fikk 3 siders meget bra svar i posten Når det gjelder papirer på ombyggingen, bør du anskaffe VIN/regnr fra bilen delene kommer fra eller salgskontrakt mellom deg og tidligere eier av 325 motor/understell (er det fra en utenlandsk bil må du somregel fremvise kvittering for betalt MVA). Så er det bare å bare ta kontakt med lokale trafikkstasjon og ta det derfra! Men skal du først bygge om, ville eg heller gått for M50B25. Mer moro for pengene Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Noen som har en mal for hva man trenger for å sende inn til bt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Har ikke en mal liggende, men skriv hvilke deler du har byttet ut, henvis til BMW E30 325i (gjerne legg ved et scannet vognkort fra en E30 325i), og tilføy den informasjonen du ønsker. Bare sørg for at du bytter alle deler til 325i, så får du garantert ett positivt svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 nja tenker ikke på 2.5 jeg. tenker bare å putte m50b20 i en 316 jeg har, har motor m50 motor i bil som er registrert på meg, så skulle vel ikke være noe problem. Trenger man å oppgraderer til 2.5 understell og bremser for en b20? holder det ikke med ventilerte skiver foran slik som det er på vanlig 320? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Det går igrunn for det samme, du må bare finne papirer på at karosseriet tåler de ekstra hestene og dreiemomentet. 323i kom med skivebremser bak, så tviler på at får godkjent 150 hester uten å bytte til skivebremser bak. Men for å gjøre alt mye enklere, ta kontakt med biltilsynet og spør, slik man får mest mulig nøyaktig svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Det går igrunn for det samme, du må bare finne papirer på at karosseriet tåler de ekstra hestene og dreiemomentet. 323i kom med skivebremser bak, så tviler på at får godkjent 150 hester uten å bytte til skivebremser bak. Men for å gjøre alt mye enklere, ta kontakt med biltilsynet og spør, slik man får mest mulig nøyaktig svar. Oki, så bare å sende inn en forespørsel, og så får man en liste over hva man trenger? Når man har satt på de delene som trengs, er det bare å vise bilen på bt, eller må man innom ett bmw verksted for å konstatere att man faktisk har brukt de rette delene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 Steg 1 er å sende inn søknad før du bytter ut noe som helst. Når du har fått svar på søknaden, om du får avslag har de gjerne listet opp hva som er grunnen. Men med en M50B20 tviler jeg sterkt på at du får avslag, fordi E30 kom orginalt med flere hester enn det søkes om. Du får også en saksbehandler, og jeg ville tatt en telefonsamtale til han for å få ytterligere informasjon om det fortsatt er noe som er uklart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 oki:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå