øyvind bp Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Jeg har en e34 touring 530 94 mod. Bilen blir ikke ordentlig varm nå i kulda og jeg har funnet ut at det lekker litt kald luft ut i luftingen mellom forsetene mot baksetet. Skal friskluften bak være stengt når friskluftslusen på klimapanelet er stengt? Eller skal det alltid være tilgang til friskluft bak dersom man åpner med åpnehjulet på siden av luftingen bak? Det som skjer er at jeg stenger luftingen med hjulet på lufteslusen bak. Men da siver det likevel luft ut sigarett tenneren bak og i alle skjøter rundt utluftingen der. Er det et spjeld som ikke fungerer eller er dette normalt?
Lanzin Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Min er alltid åpen.. selv om jeg skrur alt av så kommer det friskluft ut bak.. men min lekker ikke merkbart når jeg stenger bak.. Min ble heller ikke skikkelig varm tross tempmåler rett opp... var Micro\Pollenfilteret som var tett.. gjorde underverker
KKise Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 Hvis den ikke blir skikkelig varm kan det jo være at du drar litt for mye på varmeapparatet før bilen er varm, min er veldig sein om jeg varmer hardt nå i kulda. Eller så kan det jo være termostatfeil.
øyvind bp Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Skrevet Desember 8, 2010 Hvis den ikke blir skikkelig varm kan det jo være at du drar litt for mye på varmeapparatet før bilen er varm, min er veldig sein om jeg varmer hardt nå i kulda. Eller så kan det jo være termostatfeil. Motor og tempmaler blir fort varm. Faktisk mye raskere enn min gamle m20b25. Dessuten har jeg webasto så det er ikke problemet. Det er det at jeg ikke får i nærheten samme varme iinne i coupe'en i denne bilen som jeg fikk i min gamle 525 e34.
øyvind bp Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Skrevet Desember 8, 2010 Min er alltid åpen.. selv om jeg skrur alt av så kommer det friskluft ut bak.. men min lekker ikke merkbart når jeg stenger bak..Min ble heller ikke skikkelig varm tross tempmåler rett opp... var Micro\Pollenfilteret som var tett.. gjorde underverker Jeg byttet pollenfilter for et par måneder siden, så tror nesten ikke det er det som er tett. Og det er heller egentlig ikke så mye kaldluft som kommer ut der bak at jeg tror det er hele problemet til at coupeen ikke blir ordentlig varm. Som nevnt har jeg webasto og det er montert en ekstra ventil og en hjelpevannpumpe til kjølevæsken som skal inn i varmeapparat radiatoren. Jeg mener ventilen skal fungere siden de er varme alle tre slangene som går igjennom torpedoveggen. Men jeg lurer på om hjelpevannpupa kan være gåen så den ikke leverer nok kjølevæske til varmeradiatoren. Kan det være en årsak, eller skal den hjelpevannpumpa kun gå når webastoen er på? JEg vet at det nemlig er en liten vannpumpe inne i webastoen. Men når jeg kjører webastoen i en halvtime"som er forløpstiden" flytter tempmåleren seg bare opp til midt på det blå. Noen som vet hvor høyt opp nåla skal stå når webastoen har gått ut løpet sitt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå