Gå til innhold

E30 325i - 1987 - Feil tenning og dårlig gange

herbal
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste dagene opplevd store problemer med E30'en min.

Historien er slik:

Lørdag: Var ute og kjørte, og bilen fungerte perfekt. Har noen ganger opplevd lav tomgang når motoren er "halv-varm", men ved 90 grader går den pent igjen.

Søndag: Bilen startet lett, men den gikk ekstremt dårlig. Hørte fort at den ikke tente på alle sylinderne, og begynte med feilsøking. Det viste seg at den ikke tente på sylinder 6. Byttet alle pluggene, og bilen gikk som den skulle igjen.

Mandag: Bilen fungerte utmerket.

Tirsdag: Bilen startet lett igjen, men denne gangen enda dårligere gange. Ved lett rusing gikk den rent, men så fort den nådde tomgang fusker og rakler det fælt. Kjørte ekstremt pent en liten runde, og opplevde da at motoren ikke klarte mer enn 3000 omdreininger. Da kvelte den seg.

Eksosen er mørk, nesten svart. Det kan vel tyde på at den får alt for mye bensin.

Har hatt av fordelerlokket i dag, og fant litt "irr" / forkulling på rotor og punktene inni lokket. Filte det rent, men ingen bedring. Har også målt motstanden i alle pluggledningene, og de har lik motstand.

Mens motoren går har jeg også dratt ut LMM og da går motoren enda dårligere.

Er det noen som har tips rundt dette? Hvor skal jeg begynne å lete etter feil? Noen som vet om noen følere som kan sjekkes/måles?

Det kan virke som det er kulda som forårsaker problemene, men jeg er ikke sikker.

Fyr løs med spørsmål om det er noe jeg ikke har beskrevet over.

Mvh, fortvilet bileier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...