Gå til innhold

Oppgradering E36

Anbefalte innlegg

Halla folkens..

Har drivi å søkt litt her, men er jo bare 9 treff på "høyttalere e36".. Jaggu er det jævlig lite aktivitet akkurat på bilstereo forumet!

Fant etterhvert fram til denne http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/343_400_430_749/products_id/4059

Hva tror folk om dette? Ellers prøvde jeg isted å sette inn en komponent 5 1/4 på høyre side, men kan ikke si jeg fikk noe bedre lyd .. , snarere verre lyd.. Nå skal det sies at jeg brukte originale ledninger uten delefilter eller forsterker, og det er sikkert derfor jeg fikk så ræææva lyd..

Er det best å gå for fulltone eller komponent der nede?

Jeg har jaggu så mye prosjekter i hodet at jeg ikke aner hva jeg skal bruke penger på :D

- 7" skjerm i dash(midten oppe) med voompc i glove box..

- Nye AE/DE med hvite ringer istedet for stygge gule juletrær.

- Oppgradere lyden innvendig

Hvordan er det å koble bilens anlegg opp mot en carputer? NOen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville gått for komponent sett, mellomtone og midbass nede.

har aldri vært borti carputer, men lydsignaler gies jo via sånn plugg som stappes f.eks inn i dataen. så ein må jo ha audio in på spilleren for at lyden skal spilles på lydanlegget. men skal du gå for paneler til 7000 ville eg også invistert i skikkelige forsterkere, eg kjøpte ein dynabel 6kanaler. stort fornøyd med den. men den klarte ikke og drive hele mitt inkl sub, da gjekk den seg varm, ikke så rart.

veldi vikti med dørpaneler og høgtalere i panelet at det blir tett. for det blir som ei basskasse på ein måte. ein bruker rommet i døra til og gi lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville gått for komponent sett, mellomtone og midbass nede.

har aldri vært borti carputer, men lydsignaler gies jo via sånn plugg som stappes f.eks inn i dataen. så ein må jo ha audio in på spilleren for at lyden skal spilles på lydanlegget. men skal du gå for paneler til 7000 ville eg også invistert i skikkelige forsterkere, eg kjøpte ein dynabel 6kanaler. stort fornøyd med den. men den klarte ikke og drive hele mitt inkl sub, da gjekk den seg varm, ikke så rart.

veldi vikti med dørpaneler og høgtalere i panelet at det blir tett. for det blir som ei basskasse på ein måte. ein bruker rommet i døra til og gi lyden.

eg har 4" komponent sett fremme og 5 1/4" i hattehylle av typen focal uten den teite orginale boksen. byttet ut den med adapterplate og 12" sub på 800rms

måtte slå ut plata til "skiposen" i seteryggen bak for og få litt bedre trykk fra subben inn i coupe'n. men e36 er en dritt bil og bygge anlegg i må eg påstå, da så og si bagasjerommet er eit bomberom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier et komponent sett, men det er jo bare 1 plass nede.. Eller er det jeg som misforstår?

Man kjører jo ikke midbass og mellomtone i samme høyttaler ved komponent?

Dessuten har jeg hørt at man ikke skal ha høyttalere bak.. Eller noe :P Selv om jeg vurderer 6x9 der :P Stjele bruttern sine som står i garasjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...