hamansen Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Har ringt på en 01mod 320d (136hk) som er gått 230 000km.. Er det noen som vet om svakheter på disse motorene? Har hatt VAG som har gått 400+ og fungert smertefritt, men vet jo fint lite om disse Bmw motorene holder koken like lenge Er dette noe å satse på?
Stoppie_Master Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Sikkert noen eksperter her inne som kan alt om den motoren der Men sånn generelt så er jo E46 karosseriet til BMW et skikkelig bygg etter min mening! Samt at en slik R6 motor går jo meget fint... På en såpass "ny" bil, så kan jeg ikke tenke meg at 230.000km er noe problem i det hele tatt. Med oljebytte og normal kjøring, så kjører du sikkert det dobbelte uten et feilslag... Ingen betenkeligheter fra min side ijaffal. Bare sjekke for rust, se i serviceboka og se over at du ikke kjøper en mandagsbil som noen har gitt fan i så er det vell bare tut og kjør?
2000Touring Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Bilen min har gått 425.000km er ikke bekymret for motoren. Det som kan komme av kostnader på motor er ny turbo(slitedel etter min oppfatning) og ny dieselpumpe - jeg har byttet begge på min. Det skjedde rundt 300.000-350.000km. Men det kan skje helt ned i 150.000km har jeg lest - så det er ingen garantier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå