dopha Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Har da noen nye spørsmål, hehe. Mye info å hente her på forumet. Hvor i bunnpannen plasserer jeg oljeretur? Dimensjon på olje tur/retur? Ser de har oljefilter lokk med utgang til olje til turbo, fungerer dette bra? Motorviagra nevte noe om plugger, hvor får jeg kjøpt de som kan brukes? Hvor får jeg chip`et hjernen, slik at jeg kan kjøre 0.6bar+? Takker for alle svar Skal se om jeg ikke får lageten prosjekt-tråd, selv om dette ikke er noe stort prosjekt da.
Are. Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Ved downmout turbo må oljereturen gå inn på siden av bunnpanna. På oljeretur har jeg 15mm inv diameter. Har lest minimum 18mm inv diameter, men det funka fint til meg. Ingen blårøyk ved oppstart. Oljefeeden er en vanlig stålomspunnen slange med AN -04 kobling og en 1,6 mm restriktor på turbo. Størrelsen på restriktoren avhenger av type turbo (produsentens anbefalinger) Jeg har et sånn kina-turbo kit. Tror det er fra motorviagra. Der fulgte det med oljelokk med uttak til oljetrykk, og en slange. Fungerer fint, med unntak av at slangen kunne vært lengre. jeg kjørte 30 mil på orginale plugger, orginal motorstyring 0,5 bar og 98 blyfri. Det funka fint, helt til jeg dro på i 5.gir og lada 0,7 bar. Da takket toppakinga for seg. Motorviagra fixer chip såvidt jeg vet. mvh. Are
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå