Gå til innhold

Får ikke åpnet bakluka samt det lyser at luka er åpen E46

mspec
 Share

Anbefalte innlegg

har en e46 sedan jeg plages litt med..

for ikke så lenge siden var jeg og handlet,kjerringa la matvarer i bagasjerommet mens jeg satt og ventet i bilen :wink:

hun er på tur å skal sette seg i bilen,men jeg ser da i displayet at det lyser at luka er åpen,så jeg sa at hun ikke hadde lukkket den skikkelig.hun gikk for å lukke på nytt men ingenting skjedde,Så jeg gikk ut av bilen frustrert over at hun ikke klarer å lukke bakluka engang :P

Jeg fant dærimot ut at luka hverken var åpen eller at jeg klarte å åpne den :^o

Da vi kjørte hjemover drev det å blinket (av og på at luka ikke var lukket) men da vi var hjemme fikk jeg opp luka som normalt.Dagen dærpå derimot var problemet tilbake og har hatt det i noen uker nå :x

Det lyser konstant at bakluka er åpen samt at jeg ikke får åpnet den ved å trykke på nøkkelen eller på åpningsknappen på luka.eneste måten å få den opp på er å stikke nøkkelen i låset.

Noen som har hatt samme problemet å vet av løsningen?jeg tenker enten

-Kabelbrudd en eller annen plass

-Defekt føler som registrerer om luka er åpen eller ikke?

-I beste tilfelle at noe bare er frøsse(dog det var noen dager med 8 varmedager uten at problemet forsvant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

registrerer altså den bryteren om luka er åpen/lukket også i tillegg til åpnefunksjonen?

Den føleren det er snakk om her sitter meg bekjent i låsen på luken. Dvs at låsen må skiftes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er to brytere det er snakk om her. den micro brytern i håndtaket gjør at du ikke får apnet. og den i selve låsen gjør at den registrerer at luka er igjen. alle enig?

Jess;) men siden du hadde svart på det med åpningen tenkte jeg og svare på det med lyset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...