Mr. Mauer Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Hva må til for å få godkjent en 316 med M50B25 motor i? Har planer om å kjøpe en 316 av ei veninne for 5000, men har lyst på litt kraftigere motor, så en M50B25 passer akkurat passe. noen som har erfaring med dette eller som har noe peiling? Takk for svar!
bjornar-a Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 du må dokumentere at karosseri fra begge bilene er like, før du setter på 325 understellet.. vekt er det store problemet her.. mange som ikke har klart og regge om akselvekta fram til det en 325 har. så da må bilen stripes for 70kg fram..
AndreasBr Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Jeg har vurdert samme selv, men har kommet frem til at Norge er superlatterlige på dette. HJelper ikke om bilen er teknsik DØNN lik en 325, ble den født som en 316 så er det en 316. Om en 316 bygges om så den teknisk sett er helt lik 325 burde man få endret akselvekter og totalvekt.
jakob s Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 ved kun hvordan det er i Danmark, men det lyder til at det er samme sang i Norge, for i Danmark vil BMW ikke godkende den slags ombygning, især ikke når man går fra en 4 cyl til en 6 cyl, men smid da en 1.8IS 140 hk motor i istedet for, den er sjov og har rigelig af kræfter, og kan også tunes op til flere hvis det skulle være, den tror jeg du vil få godkendt meget nemmere end det andet
AndreasBr Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Tror ikke BMW har noe å si her.. Er vel biltilsynet som ikke vil godkjenne det, sikkert pga noen lover osv.. Burde da være mulig å få politikerne her i landet til å endre disse lovene?
Michael Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Det jeg fikk beskjed om fra BT var at hvert enkelt chassinummer måtte ha en godkjenning fra BMW om at vekta kunne endres, det holdt ikke i det hele tatt at delenummeret på chassiet er identisk.... IDIOTI !! BMW leverer ikke ut en dritt....
AndreasBr Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Det jeg fikk beskjed om fra BT var at hvert enkelt chassinummer måtte ha en godkjenning fra BMW om at vekta kunne endres, det holdt ikke i det hele tatt at delenummeret på chassiet er identisk.... IDIOTI !!BMW leverer ikke ut en dritt.... Nei du vet, samme delenr er ikke samme del her i norge.. Forskjellige deler har som regel samme delenr.. [/sarkasme] Det er som du sier, total idioti. Nesten rart man ikke må søke om å bytte til samme type motor.. den KAN ha et par hester mer/mindre.. Hvorfor leverer ikke BMW ut dette? Om man skriver et brev til BMW der man forespør "Er det samme chassis på 316 som 325, og de sier ja, så er jo det forsåvidt dokumentasjon på at det ER samme chassis. Er det ikke?
babjorn Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Er vel at dem ikke tjener no på dette å heller ikke vil ha noe ansvar hvis det skulle skje noe.Send dem et brev å se om du får noe svar..
AndreasBr Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Jeg sendte nettopp en mail til BMW Tyskland der jeg forespurte om dokumentasjon at min 316 faktisk har samme chassis som 318,318is,320,323 og 325.. Får vi se hva jeg får i retur ;P
bjornar-a Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 hvis du får noe bra svar må du sende det til meg:D driver med samme problemet jeg og1!:S
Marius_e30 Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Jeg sendte nettopp en mail til BMW Tyskland der jeg forespurte om dokumentasjon at min 316 faktisk har samme chassis som 318,318is,320,323 og 325.. Får vi se hva jeg får i retur ;P Du trenger jo ikke sende mail til bmw i tyskland for å finne ut om 316 chassie er det samme som 325. Gå inn på ETK(bmws delekatalog) og sammenlikne delenummerene. Det er mer enn god nok dokumentasjon. på e36 er chassie det samme fra 316 til m3.
///Naitsirk Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Det er jo ALLE fullstendig klare over. Men det som er problemet er at Bt krever dokumentasjon fra Bmw med stempel og underskrift på at dette er tilfelle. Ikke en hjemmesnekra utskrift fra en cracka versjon av ETK. Når det er sagt så er rutinene fra stasjon til stasjon helt på bærtur avvikende.
Marius_e30 Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Og utskrift med stempel får man hos en bmw forhandler med delelager...for å være pirkete
///Naitsirk Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Jepp..det er helt riktig. Men hva sier BT når du kommer og viser det?? Ikke godt nok! Papirene må komme fra importør. Heldigvis er det stasjoner her i landet som godtar slik dokmentasjon som du henviste til Har inntrykk av at Risløkka er stasjonen man bør forholde seg til..
Marius_e30 Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Tror de bare vil være vanskelig med deg hvis de ikke godtar utskrift fra etk med stempel som dokumentasjon. Brukte selv ETK som dokumentajon i min ombygging og hadde ingen problemer med det, var trafikkstasjonen i skien og SFOOR jeg brukte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå