JonasTho Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Rart fenomen, har noen vært borti det før??? Det er undertrykk i motoren, altså den suger fast hånda hvis du legger den over påfyllinghullet, noe jeg synes er rart i og med at jeg har slitene stempelringer på syl 1 og 6. Det første som slår meg er ventiltettninger på innsugside eller sprekk i toppen mot en innsugskanal, er noe av dette en vanlig feil?? Det er en 92 modell som har gått 290 tusen så er ikke noen som selger motor med mindre km i østlandsområdet??? eventuelt bare en som fungerer.. tar sikkert kortere tid å bytte hele :whoa: alt av m50 interessant...
Olelink Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Det er ett svakt undertrykk i motor fordi veivhusventilasjonen er koblet opp mot innsuget ditt. Nærmere bestemt går det en luft slange mellom innsugsbelgen og veivhus ventilasjonen i front av toppdekslet Vanligvis vil du høre forskjell i motorgangen om oljepåfyllings lokket er på eller av da den jo vil trekke litt falskluft fra oljepåfyllingshullet, gjennom veivhusventilasjons slangen og inn i innsugsbelgen som ikke lmm får målt.
JonasTho Skrevet Desember 11, 2010 Forfatter Skrevet Desember 11, 2010 Det du sier der er sant det, men motoren min har gått 290k og har dårlig komp pga slitene stempelringer. Så for 3 uker siden så kom det ganske mye eksos ut av påfyllingslokket. Nå er det undertrykk, det synnes jeg er rart.... Motoren hadde hadde også brukt 3 liter olje, så den suger til seg olje på et eller annet vis...
T. Tharaldsen Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Alt som ikke reparerer seg selv innen 14 dager er sikkert ødelagt du får la det gå 2 uker
JonasTho Skrevet Desember 11, 2010 Forfatter Skrevet Desember 11, 2010 Alt som ikke reparerer seg selv innen 14 dager er sikkert ødelagt du får la det gå 2 uker HAHA XD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå