mortd Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Vis jeg har høydejustering i lyktene på min e36 og monterer xenon i de. Blir det da mere "lovlig"?
Jørgen Lie Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Nei, skal være automatisk justering om xenon skal være lovlig som ettermontert, mener jeg..
Howrd Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Du må ha automatisk høydejustering, lyktespylere og mest sannsynligvis godkjente lyktehus og reflektorer. Men tror om du uansett har alt dette, er det fortsatt ulovlig
Halbakken Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Det koster nok mer enn det smaker å få det godkjent, er nesten umulig. Et tips er xenon i fjernlys og eventuelt Osram Nighbreaker eller de ny MOMO pærene som er enda sterkere, i kjørelys. Da er det mindre sjans for at du blir stoppa med xenon og du får uten tvil bedre kjørelys med MOMO eller Nightbreaker pærene enn originalt. Og de er jo lovlige
mortd Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Skrevet Desember 10, 2010 hvor får man tak i de pærene du snakker om då Halbakken?
Halbakken Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Har dem på jobben, altså Mekonomen Både Nightbreaker og MOMO. Nightbreaker er vel nesten så du får på REMA 100 nå, men de fleste bilrekvisitaer har det vel (Torshov, BilXtra, Mekonomen osv...) Ang. Momo pærene, så er dem ganske ferske. Det er bare ett par uker siden vi fikk inn dem etter selger kurset med MOMO gutta Du kan se dem her for eksempel: http://www.felgimport.no/wip4/product_detail.epl?id=462023&cat=13335&brand=&model=&type=&size=
mortd Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Skrevet Desember 10, 2010 hvordan er disse med lys i? er det blåaktig eller mer hvit som xenon? skal montere angel eyes så vil ha så hvit og likt som de som mulig.
Halbakken Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Nightbreakeren lyser noe hvitt. Det er jo slik at desto blåere glasset er (feks på 1000-metere), desto hvitere blir lyset, ganske ironisk... Men veit om flere som har brukt nightbreaker med angeleyes, er ganske stilig
mortd Skrevet Desember 11, 2010 Forfatter Skrevet Desember 11, 2010 okei. da blir det vel at eg tar turen til mekonomen å handler noen sånne pærer så xenon i fjærnlys
Howrd Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 her er jo et godt eksempel på hvordan det kan gå: http://www.adressa.no/nyheter/nordtrond ... 561848.ece
Eksos Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Greit å nevne at de Momo-pærene vil brenne reflektoren, og dermed føre til dårligere lys etterhvert? Nightbreaker fungerer veldig bra de! Bare så kjedelig at de går etter latterlig kort tid, 4 måneder holdt mine.. Men er jo en kjapp oppgave å bytte pærer
RaymondJ Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 UANSETT hvordan du vrir og vrenger på det, så får du MINDRE lyseffekt ut av en pære med blått glass! Det kan SE skarpere/bedre ut, men målt i Candela/Lux lyser klare pærer mer. Farget glass stjeler lyseffekt. Samme med Xenonpærer, er de "guleste" som lyser mest, men der er det ikke farget glass men gassn (?) som bestemmer lysfargen. Så disse Momopærene er vel antaglig på mye mer enn 55W for å gi et sterkere lys. Edit: Se der ja, 110/115W!
Halbakken Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Har faktisk ikke testa dem for å være ærlig, men et par kollegaer har gjort det på bilen til samboerne sine osv. Men da skal jeg ta opp det med MOMO selgeren! Takk for informasjon forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå