Gå til innhold

Vindusvisker funker ikke, 520 E34

Næssen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei:)

I dag fikk jeg endelig ornda forsikring og oblater til min nykjøpte bmw, er den første bimmern jeg har hatt, så har ikke så veldig peiling enda på dissa bilene:P

Men så til saken: Var ute å kjørte litt i sta, og siden det var glatt og fint ute, litt småregn som blei til is osv, jeg hadde på vindusviskerne på det laveste hakke, og da jeg skulle prøve meg på en liten sladd, så stoppa vindusviskern.. etter det vil den ikke røre på seg, uansett hakk/hastighet.. hører motoren går rundt da.. Kan det være et stag eller noe som har hoppa av?..

Takk for hjelp!

Mvh Jan-Christer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det nok knekt. Typisk svakhet på disse bilene. Blir først slakk og så knekker det. Koster vel en 4-5 lapper for ny viskermekansisme på verksted. Eventuelt kan du bytte det selv. MEn det er litt vanskelig. JEg trøblet fælt da jeg gjorde det. Før en på bmw verkstedet sa at jeg måtte bøye i karrosseriet for å få puttet inn den nye mekanismen. Sjekk www.koed.no for del. Er vel rimeligste stedet for bmw deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min røyk ett kuleledd på venstresiden.

Hvis du tar av lokket på sikringsboksen i motorrommet klarer du å komme til dær. Sjekk om staget er løst.

Hvis den har knekt akkurat i leddet der, så kan dette fikses for en 5-kroning ;)

Jeg stripset de først sammen, men det knakk så fort det ble kaldt. Så tok jeg en lærreim å bandt de sammen med, og det har funket i flere år :)

Man må selvfølgelig alltid kjøre med angst om at det kan ryke når som helst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...