Gå til innhold

Har klart det!!...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har klart det store: byner med at jeg skulle starte bilen til morgenen, lot den stå og gå i 10 min for og få varme i bilen og slippe og skrape ruta, kom ut etter 10 min og da kokte bilen noe helt vilt rant kjøleveske ut av dashbordet og det kokte overalt i alle slanger og alt, radiatoren så ut til at det var nr før den sprengte, tok av lokket på radiatoren med en lang pinne, og da fløy korken avgårde og det røyk og spruta opp..! jeg persjonelig tror problemet er vannpumpen, noen som vet hvordan man bytter denne eller har noen mening om hva problemene er? det slutta og lekke ut fra dashbordet etterhvært så er ikke sikkert varmeregisteret er gåent? er toppakningen gåen nå?

Skrevet

Her på bimmers er vi synsk, vi vet allerede hva slags bil du har, og kan derfor fortelle deg alt om din bil :)

Eller vent.. hva slags bil har du? :)

Skrevet

kan være den har dårlig vannpumpe. men har du skjekket hvordan radiatorviften er ??

Det gjør du enkelt ved å prøve å snurre på viften, er den veldig lett å snurre rundt så er den ødelagt. er ikke helt sikker på hvordan man tester om vannpumpen er ødelagt på disse bilene, men mener det skal være en kontroll stråle i ekspansjons tanken.

Skrevet

Tømmer systemet for kjælevæske, tar av drivreim, skrur ut pumpe, setter i ny pumpe, skrur den fast, stter på drivreim, fyller systemet (og ifølge enkelte lufter ordentlig). Jeg luftet ikke min noe spesielt, ikke hatt noe problem med det.

Kan ikke være så forskjellig fra min 316 :)

Skrevet

Kan gå pent selv om det har skjedd noe. Støtter teori om frossent kjølevann.

Hvis det er igjen noe rester så ta en test av det.

Skrevet
Spent på åssen den toppen ser ut :P Står som en banan tenker jeg

Ikke nødvendig toppen ryker... 2L toppene tåler en god trøkk i forhold til 2.5L, MEN støtter teori om frossent kjølevann evnt. gåen viskosekobling på kjølevifte. Enkel sak å skru ut vannpumpa på den motoren, biltema har rimelige nye MED STÅLIMPELLER da den i plastikk pleier å sprekke [-X

Skrevet

det er fysisk UMULIG for en motor å fosskoke etter 10 min i 10 minus.. så enkelt er det bare.. så tipper vannet er frossent gitt.. selv om vannpumpa er ryki så koker den ikke etter 10 min.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...