hanskr Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 hei nåkken som veit kor eg kan få tak i 4 eller 6 puck clutch til m60b40 ?
S.Hafsmo Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 behøver du det da? jeg kjører med en Spec stage 3+ denne er ikke pucket og veldig brukervennlig, samt at den tåler 800nm.
hanskr Skrevet Desember 12, 2010 Forfatter Skrevet Desember 12, 2010 behøver du det da? jeg kjører med en Spec stage 3+ denne er ikke pucket og veldig brukervennlig, samt at den tåler 800nm. å, nei veit ikke ka eg behøver eller ikke men kjøre orginal 530 clutch på 3l'en å den slurer sjølv om den er ganske så ny, når den får pryl så vil ha noko som tåler litt julig ... !! kor du kjøpte din da `? eg ska bruke 5trins kasse på motor'n
S.Hafsmo Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 jeg tok min med fra statene en gang jeg var innom, men du får vel f.eks Jet carrier til å sende den. Dog tror jeg det er noe galt om den originale cluchen slurer og motoren er original. Hvor ny er den? om du bytter clutch og ikke trykkplate/planer svinghjul kan det ta litt tid før den blir innkjørt. (og kan bli ødelagt om du kjører for hardt mens den er ny)
hanskr Skrevet Desember 12, 2010 Forfatter Skrevet Desember 12, 2010 jeg tok min med fra statene en gang jeg var innom, men du får vel f.eks Jet carrier til å sende den. Dog tror jeg det er noe galt om den originale cluchen slurer og motoren er original. Hvor ny er den? om du bytter clutch og ikke trykkplate/planer svinghjul kan det ta litt tid før den blir innkjørt. (og kan bli ødelagt om du kjører for hardt mens den er ny) hehe no er den 5 mnd, ny trykk disk å utløyser lager den slurer kunn når eg spinner med brems på
S.Hafsmo Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 For meg høres det litt merkelig ut. Skulle tro den originale clutchen skulle klare det meste av juling fra en original motor. Sikkert noen andre her på forumet som har noen gode teorier på det.
Wolfeh Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Som han sa, han har clutch ifra en 3 liter mens motoren er en 4 liter. Ikke rart det blir som det blir da. Du kan kjøpe racing clutch fra en 850, så en m60b40 med det på. Så skikkelig kick ass ut, men det blir trangt rundt clutchen for å si det sånn.
S.Hafsmo Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 3l clutch på 4l motor? den fikk jeg ikke med meg. Da tror jeg nok det skulle være nok å bytte til den originale 540i clutchen. Tror faktisk jeg har en sånn liggende, men jeg aner ikke hva slags tilstand den er i. Og jeg har ikke svinghjulet.
Gjest Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Er smart å matte over svinghjulet med en rød pussematte når man bytter clutch. Da får man litt bedre grep også får man ikke den nøkkingen man pleier å få etter utskifting.. Er glasshinen fra den gammle cluchen som er årsaken til nøkking og sluring i mange tilfeller og den dannes når den gamle clutchen er utslitt og slurer mye..
hanskr Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Skrevet Desember 14, 2010 går ein orginal 540 clutch inn i ei 530 kasse ? same størrelse ? å 850'en ? kor stor er den i forhold til 540'en ?
S.Hafsmo Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Er nesten 100% sikker på at 540i clutch/svinghjul passer i 5-trinnskassen fra 530i. Problemet er vel at svinghjulet er veldig vanskelig å få tak i. Vet om en på bimmerforums.com som kjører med E39 M5 clutch/trykkplate/svinghjul på sin 540i med 5trinnskasse.
hanskr Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Skrevet Desember 14, 2010 ja veit de e vanskeleg å få tak i svinghjulet :S men 540 clutch går ikke ann å bruke på 530 svinhjul ? sorry så mange spm... men dette har eg ikke peiling på hehe
S.Hafsmo Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Det går nok ikke nei. 540i clutch er 265mm diameter og 530i clutch er 240mm diameter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå