Hankook Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Hei. Jeg har en 97 520it som jeg vurdere og bytte motoren i til min e34 525it. Noen som vet hva som trengs av deler uten om. Har begge bilene komplette, så ledingsnett m.m. har jeg. Jeg ser for meg jeg må bytte over komplette motorer og hjerne. Noe mer som må byttes? Girkasser går overens? Eksos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JENSSEN Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 mulig clutch og lamel,,, er ikke helt sikker,, menne trur det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2010 Hvor clutch? Går ikke dette på Girkassa? Må jeg bytte over girkassen fra e34'n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Desember 13, 2010 Share Skrevet Desember 13, 2010 Hvordan har du tenkt å få start da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2010 ehh, vri om nøkkelen;-) Nei, er det noe jeg ikke tenker på her? Passer ikke starter girkasse overens? Jeg vet det er startsperre i M52 men, trodde ikke det var det i M50. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Desember 13, 2010 Share Skrevet Desember 13, 2010 Å få den til å passe er minste problem, så var jeg deg ville jeg ikke tenkt på det. Girkasse og det der passer, du må bruke e39 motorfester og bunnpanne bare. Men hvordan du har tenkt å løse det elektriske er jeg mere spent på..m50 ledningsnett i e39 passer mildt sagt dårlig. Og e39 har ewsII, det har ikke m50 hjernen. Dette er en mer omfattende jobb enn du tror Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2010 Det er det jeg er redd for. Eg det ikke bare til og bytte om hjerne da? Altså sette inn M50 hjernen? Eller slik jeg forstår deg, passer ikke ledningsnettet fra e39 til M50 motoren, så jeg med andre ord må lage helt nytt ledningsnett til bilen. Muligens dette bør skrinlegges da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Desember 13, 2010 Share Skrevet Desember 13, 2010 Beste du kan gjøre er å konvertere m50'n til å bruke m52 ledningsnett og hjerne. Litt jobb er det men du slipper alt kødd med startsperre og klipp og lim av ledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2010 Ok, er dette mye arbeid/vannskeligt for og konvertere? Dette er jo orginalt m52b20 hjerne, og motoren fra den andre bilen, som jeg vil ha inn i e39'n er M50B25. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Desember 13, 2010 Share Skrevet Desember 13, 2010 Nja, kommer vel ann på øye som ser. Jeg ville gjort det sånn ihvertfal om jeg MÅTTE ha den motoren inn i en e39. Bør ha litt kunskaper om hvordan de 2 motorene fungerer. Men mye jobb i denne sammenhengen vil ikke jeg påstå. Bruker b20 hjernen på b25'n ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørgenh Skrevet Desember 13, 2010 Share Skrevet Desember 13, 2010 Selg heller E34'n din, og få tak på en M52b25 for pengene istedenfor! Tror det vil downsize arbeidsmengden din hvis du ikke har gode kunnskaper om å bytte til "fremmed" motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Desember 13, 2010 Share Skrevet Desember 13, 2010 Helt enig, men kjøp b28 i stede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Oktober 21, 2017 Share Skrevet Oktober 21, 2017 Hei hvordan ble dette prosjektet? Noen som har satt m50 motor i nyere bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå