Gå til innhold

vinterføre,slitasje bil..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,ett litt merkelig innlegg kanskje,men eg er småirritert over dårlig brøyting på riksvei.

saken er att eg nett har kjøyrt ca 10mil på isete sporete veier,heile bilen ligger og rister/vibrerer noke forjevli konstant i 2 3 timar som det tok..heldigvis så er det skjelden det så ekstremt,men dette må no slite masse på det meste av deler??stakkars bilen min :mrgreen:

Skrevet

Slikt gir økt slitasje, men bilen skal være laget til å tåle dette. Bare å søke opp filmer på youtuben hvor man får se hvordan fabrikanter tester bilene, der snakker vi humpete veier i div hastigheter:)

Skrevet

Fint føre for å lokalisere ulyder da ;)

Jeg er mye mer irritert på saltingen enn litt risting, særlig at de på død og liv skal få til slapseføre i snøvær, selv om det er 10 minus...Kald, tørr snø er faktisk ikke glatt, og fyker vekk på trafikkerte veier. Den tynne ishinna som blir igjen på asfalten er helt forutsigbar og grei å kjøre på. Hvordan skal vi få de høye herrer i Statens vegvesen til å skjønne at det er sikrere? Salt på kald nysnø blir faktisk såpeglatt, som media ynder å si.

Sorry, off topic :) Hvis det er ille over tid, kan du ringe Statens Vegvesen og klage. Da får du sannsynligvis beskjed om å kontakte selskapet som har vintervedlikehold på strekningen. Veghøvler er et sjeldent syn her også, det er nesten så man ikke tror det man ser når de dukker opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...