Gå til innhold

Problem med Motor.. (520i E34) Tips ka ej kan gjere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har eitt problem som ej ikkje heilt skjøner..

Nor motoren er kald går bilen fint

Men etter ei stund nor den e varme so begyner den og fjuske...

I tomgang går Turtalet fra 1-0 Heile tida og køyve sei nesten..

Om du trykker på gas pedalen begyner bilen og rykke og andre og tredje gir og..

4-5 Gir Går nesten bra..

Og i opp over baker (bratte) Drar bilen nesten ikkje og køyver seg..

Noken som kansje veit ka som kan vere problemet?

uukdfby35sg2fghytbe3.jpg

Skrevet

Hvordan er den på turtall i mellomregisteret? Går den normalt da?

Hadde noe lign prob på min (24v). Byttet pluggene og mellomstykket mellom coil og plugg. OK etter det.

Skrevet

Nei den Går ikkje normalt i de heile..

Første gang den feilen kom var nor ej ikkje kom mej opp vegen til huset våra og prøvde fler ganger...

Og nor ej rygget merket eg at den dødeut... dagen etter på var den fin i gjen.. ej trude kansje de va noke me den fekk for mykje bensin i slangen eller noke..

2 dager siden va ej i ulsteinvik og kjøpte grøft lys og på veg heim til ørsta opp gjøna eiksundsambandet drog den veldig tungt.. og nor ej kom til ørsta begynte den...

Pluggene er nye (2 uker siden) Der var litt olje ned i coilene og.. Normal? Ej Blåste de vert fall ut..

Luft mengde måleren er ny skifta.. men vill ikkje funke.. drar ej ut ledninga dør ikkje mortoren..

tar ej bort luft mengde måleren Og tar handa mi på slangen da Dør Motoren..

Heile bilen er no heilt rar :S

Skrevet

Vel, er ikke noe ekspert på dette området. Jeg oppdaget hvertfall at det "mellomstykket" mellom coil og plugg var ødelagt på ett par av dem, er visst en slags motstand. Strøm til pluggen skal den lede og må derfor være 100% i orden. Olje på pluggene sies at er dårlig toppdekselpakning.

Men som sagt dette var min erfaring på ett problem, trenger ikke være løsningen til din motor.

Skrevet
Nei den Går ikkje normalt i de heile..

Første gang den feilen kom var nor ej ikkje kom mej opp vegen til huset våra og prøvde fler ganger...

Og nor ej rygget merket eg at den dødeut... dagen etter på var den fin i gjen.. ej trude kansje de va noke me den fekk for mykje bensin i slangen eller noke..

2 dager siden va ej i ulsteinvik og kjøpte grøft lys og på veg heim til ørsta opp gjøna eiksundsambandet drog den veldig tungt.. og nor ej kom til ørsta begynte den...

Pluggene er nye (2 uker siden) Der var litt olje ned i coilene og.. Normal? Ej Blåste de vert fall ut..

Luft mengde måleren er ny skifta.. men vill ikkje funke.. drar ej ut ledninga dør ikkje mortoren..

tar ej bort luft mengde måleren Og tar handa mi på slangen da Dør Motoren..

Heile bilen er no heilt rar :S

Du har nok olje i plugghullene igjen..

Ofte litt vanskelig å få ut av mellomstykkene (de imellom plugger og coiler) igjen etterpå.

Bytt toppdeksel pakninga (mellom toppdeksel og topp), denne lekket nok litt og slipper olje ned i plugghullene. Greit å bytte ut mellomstykkene også samtidig, så slipper du å bruke masse tid på å rengjøre de.

Nr 3 på bilde

19710.gif

• 1 month later...
Skrevet

nei ej trur de kan vere hjerna di ej sindre.. oljen he gjort sann de he blitt overslag å svidd hjerna di :) men dinna jalinga på tomgong slite ej også me so de vekje ej ka so gjer :P

Skrevet

hei.. det er nok toppdekselpakningen tror jeg!?

søk opp emnet mitt: hele bilen vibrerer og drar dårlig..

jeg tror at oljelekarsjen på bilen min drepte pluggen og coilen etterhvert..

Skrevet

Skift toppdekselpakning! Har liggende en helt ny og uåpnet om det er interessant. Bestilte visst dobbelt opp fra Schmiedmann :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...