bmwvestlending Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Hei! Noen som vet når man bør skifte registerreim? Min 728i 96-mod. har gått 247780 , er der noen varsellamper som varsler for skifte? Jeg har nettopp kjøpt bilen, men der fulgte ingen papirer på om det evnt. har blitt skiftet Jeg har nå fått bilen igjen fra verksted etter at det ble oppdaget at bensintanken var lekk og at cupèvifte-motoren var def. Fikk tak i en fint brukt bensintank og kjøpte ny viftemotor. Jeg ringte verkstedet før de fikk tanken og spurte dem om de ikke kunne tectylbehandle tanken og over der tanken står, de svarte at det er vanlig rutine med at de gjør det alltid. Da jeg kom hjem igjen så oppdaget jeg at den ene eksospotten bak hang mye lavere enn den andre. Jeg kjørte inn på et verksted hvor jeg jobber (transportfirma) og fikk den løftet opp. det første jeg ser er at de ikke hadde giddet å feste skikkelig potten og samtidig så sjekket jeg om de hadde behandlet tanken, men neida.. grrrrrrrrr.. det hadde de heller ikke gjort de hadde også klart å bende bremserørene rundt tanken.. Jeg ble så inni hwel.... forbannet!! Man forventer at et aut.verksted skal gjøre en skikkelig jobb, hvertfall når man ser på regningen.. kr.21.000,- Da bør man vel forlange at det er skikkelig gjort! Jeg ringte dem i dag, og selvfølgelig så var ikke verksmesteren der! de skal fan meg få gjøre det om igjen for den prisen! Dette er SLURV synes jeg og helt unødvendig!
bmwvestlending Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Tusen takk for svaret Kai-P dvs at da slipper jeg å bekymre meg for noe havari der?
Kai-P. Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 I utgangspunktet skal kjedet holde motorens levetid. Så lenge du ikke hører noen åpenbare raslelyder i forkant av motoren så er det ingenting å bekymre seg for.
bmwvestlending Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Takker igjen for god info
Robin1379 Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 men du har tilbehørs/vifte reim som driver vannpumpe, servo osv
bmwvestlending Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Ja jeg bør vel kanskje fått skiftet den reima når jeg ikke vet når den har vært skiftet
Robin1379 Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 bare og få skifta Ikke store jobben og reima koster ikke mange kronene
Azeton Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Mulig du burde ta deg bryet og skifte vanos pakinger også..
bmwvestlending Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Får skifte begge tingene da Tusen takk for gode tips
bmwvestlending Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Har ikke så mye peiling på den motoren her, men har jeg vanos i min motor? Det er en M52 B28
bmwvestlending Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Skrevet Desember 14, 2010 ok men er det mye styr å skifte pakningen på den vanosen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå