kriscroz Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Dette er ett tema som har blit tatt opp mange ganger før, men når jeg søker på emnet så er det vaskelig å finne noe i den enorme mengden. Jeg har da altså et sett med felger som klarlakken har begynt å flasse av og det har begynt å oksidere. Kan man eller burde man polere med autosol FØR klarlakken for ekstra glans og finish? Kan man lakkere oppå dette og regne med at klarlakken får godt nok feste? -Planen er å fjerne klarlakk med en rondell man fester til drillen og eventuelt mailingsfjerrner til slutt. -Skal så pusse med 800 våtslipepapir. -Fikk kjøpt klarlakk på sparayboks med "innebygd herder"!! (Man drar ut en splint i bunnen av sprayen og BOM så er herderen blandet ut i lakken. Høres helt genialt ut spør du meg ) Så kommer spørsmålet: Kan man eller burde man polere med autosol FØR klarlakken for ekstra glans og finish? Kan man lakkere oppå dette og regne med at klarlakken får godt nok feste? Takker for allt av svar!!
Mikael-B Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Du burde heller begynne med malingsfjerner først, den fjerner nesten alltid mesteparten av klarlakken Så burde du begynne med et grovere papir først, spesielt hvis du har riper. Du må polere opp felgen før du lakkerer med klarlakk, men burde avslutte med enda finere papir, spesielt hvis skal høyglanspolere kanten. Så må du vaske felgen ren med tynner/silikonfjerner før du lakkere Da skal klarlakken ha godt nok feste.
kriscroz Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Skrevet Desember 14, 2010 Du burde heller begynne med malingsfjerner først, den fjerner nesten alltid mesteparten av klarlakken Så burde du begynne med et grovere papir først, spesielt hvis du har riper. Du må polere opp felgen før du lakkerer med klarlakk, men burde avslutte med enda finere papir, spesielt hvis skal høyglanspolere kanten. Så må du vaske felgen ren med tynner/silikonfjerner før du lakkere Da skal klarlakken ha godt nok feste. Så altså avslutte med å polere felg med autsol for så og gå over med 1200 papir feks?
Mikael-B Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Nei, poleringa tar du etter pussing. Nå kommer det ann på hvilken finish du ønsker (børstet look, høyglans osv.), men jeg pleier som regel å avslutte med 1500/2000 hvis det skal høyglanspoleres
SofaKingFresh Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Jeg dro nylig av klarlakken på mine Rondell58 felger, for å få skikkelig glans. Brukte Duxola malingsfjerner, og spylte GODT av med høytrykkspyler, og så satt jeg meg ned med Autosol og gnikka til jeg ble oransje. Ble nydelige! Kan slenge ut bilde av de om du vil det.
kriscroz Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Skrevet Desember 15, 2010 Jeg dro nylig av klarlakken på mine Rondell58 felger, for å få skikkelig glans. Brukte Duxola malingsfjerner, og spylte GODT av med høytrykkspyler, og så satt jeg meg ned med Autosol og gnikka til jeg ble oransje. Ble nydelige! Kan slenge ut bilde av de om du vil det. Har bestemt meg for å gjøre det samme. Det er enklere og klarlakken vil bare flasse av igjen til slutt uansett.. sender bilder når jeg er ferdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå