Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge boka skal min 520ia (e39) ha 98oktan blyfri. Men det står at den også kan kjøres på 95. Har alltid fylt 95blyfri. Men er det stor forskjell på å fylle det framfor 98? Merkbar forskjell i effekt? Blir den litt kvikkere i gassrespons? Lurer på om det er verdt å fylle 98, koster jo noen øre mer pr liter. Hva fyller dere på deres E39ere? :)

Skrevet

Meld deg inn i Coop og få 30 øre pr liter på Essso, da kan du fylle 98 til 95 pris.

Jeg kjører konsekvent 98 samme hva bil det er, motoren har godt av det. Du kommer nok ikke til å merke noe forskjell vil jeg tro. Merka hvertfall ikke forskjell fra 98 til 102oktan på S50en.

Noen biler går jo ikke skikkelig på 95 heller. Hadde en 240 Turbo med gasser motor, den nekta å gå på 95. Bare hoppa og hosta...

Skrevet

På tanklokket står det 91-98 oktan på min 520i -98 modell.

Jeg kjører selv på 98 oktan siden den er chippet,ungår vel tenningsbank da....

Tror bilen din får bedre trekk kraft med 98 kontra 95 oktan :wink:

Skrevet

Mer forbrenning/sprenge med 98 oktan i sylinder :wink: Syns bilen bruker mindre bensin med 98 og bedre enn 95.

Men bruker alltid med 95

Edit: kan love deg at V Power er bedre enn 98. Har sett i top gear som har testet med de bensin. Blir noe hk mer i V power med i en benktralle, vet ikke om 102 oktan er bedre. skjer jo ikke med en escort men sportbiler :P

Skrevet

merket stor forskjell på min motor. før fylte jeg 95. så hørte jeg at enkelte motorer liker bedre 98 oktan. så jeg prøvde med 10 liter. det jeg merket forskjell på hva at bilen startet lettere. og når jeg ga gass reagerte motoren mye fortere en før. kjørte på 98 oktan i 3 uker så etter 3 uker fylte jeg 95 oktan igjen. jeg komme ikke til og fylle 95 oktan igjen. min motor sviver mye bedre på 98 oktan en 95. kan ha noe med tenningspunkte og gjør er ikke helt sikker hehe^^

Skrevet
Mer forbrenning/sprenge med 98 oktan i sylinder :wink: Syns bilen bruker mindre bensin med 98 og bedre enn 95.

Men bruker alltid med 95

Edit: kan love deg at V Power er bedre enn 98. Har sett i top gear som har testet med de bensin. Blir noe hk mer i V power med i en benktralle, vet ikke om 102 oktan er bedre. skjer jo ikke med en escort men sportbiler :P

"V power" er bare noe "tryllestøv" som shell bruker i bensinen, har vert på raffineriet og fått omvisning og lærdom om dette.

Skrevet

jeg fyller alltid 98.. bila mine har stort sett gått dårligere og har fått tenningsbank av 99.. så shell sin n99 er ikke mye bra syns nå jeg..

Skrevet
Mer forbrenning/sprenge med 98 oktan i sylinder :wink: Syns bilen bruker mindre bensin med 98 og bedre enn 95.

Men bruker alltid med 95

Edit: kan love deg at V Power er bedre enn 98. Har sett i top gear som har testet med de bensin. Blir noe hk mer i V power med i en benktralle, vet ikke om 102 oktan er bedre. skjer jo ikke med en escort men sportbiler :P

"V power" er bare noe "tryllestøv" som shell bruker i bensinen, har vert på raffineriet og fått omvisning og lærdom om dette.

Er du sikkert på det? V-power gir det mer HK? Her får du svaret i denne.

http://www.bilforumet.no/opplysningen/1 ... varet.html

Skrevet

I Tyskland hadde de V-Power 100, og den lukta pokker meg racefuel. Var nesten som jeg hadde lyst til å smake på den! For ikke å snakke om lukta som osa rundt bilen inne i parkeringshuset etter mange mil på Autobahn i 30 varmegrader. Verdt penga ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...