Gå til innhold

Asc lampa lyser på E39 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Antispinn har sluttet å virke og Asc lampe lyser.... Kjørte en tur på noen få mil og parkerte den. Etter ca 2 timer kjører jeg og blir overrasket over at lampa ikke lyser og systemet er aktivt. Desverre ble den gleden kortvarig. :(

Er det noen kloke hoder som kan hjelpe med svar ? :wink:

Skrevet

Sitter også en ca 40 cm lang vaier til asc systemet øverst på innsuget i motorrom som pleier å ryke(ser ut som en gammeldags gassvaier),koster rundt 100 kr for en ny hvis det er denne.Sjekk dette først,ellers er det nok sensoren som er gåen.

Skrevet
Sitter også en ca 40 cm lang vaier til asc systemet øverst på innsuget i motorrom som pleier å ryke(ser ut som en gammeldags gassvaier),koster rundt 100 kr for en ny hvis det er denne.Sjekk dette først,ellers er det nok sensoren som er gåen.

Den vaieren sitter ikke i den " feste braketten" Får bestille en fra GS bildeler :)

Skrevet

Merkelige greier dette her. Kjørte en tur på ca 7 mil i går og parkerte bilen. Etter ti minutter starter jeg opp igjen og Asc fungerte utmerket. Kunne til og med slå av og på knappen,og det har vært umulig å gjøre før.

Gleden var igjen kortvarig.

Da er det vel bare å få tatt en diagnose på min aldrende Bimmer... #-o

Skrevet

Hei

Jeg hadde samme problemet som deg en stund, men fant ut at det var asc vaieren i motorrommet som hadde hoppa av "plast braketten" som er nevnt tidligere i posten.

Var det denne plastbraketten du manglet? Isåfall kan det være årsaken til inn og utkoblingen av asc'en.

edit: hvis du har den plastbraketten, prøv å juster vaieren manuelt (er en justeringsskrue godt synlig der).

håper det ordner seg :-)

Skrevet
Hei

Jeg hadde samme problemet som deg en stund, men fant ut at det var asc vaieren i motorrommet som hadde hoppa av "plast braketten" som er nevnt tidligere i posten.

Var det denne plastbraketten du manglet? Isåfall kan det være årsaken til inn og utkoblingen av asc'en.

edit: hvis du har den plastbraketten, prøv å juster vaieren manuelt (er en justeringsskrue godt synlig der).

håper det ordner seg :-)

Takker for tipset,jeg skal se på det i morra :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...