tonyku Skrevet Desember 17, 2010 Skrevet Desember 17, 2010 Jeg vil gjerne vite hva en vanlig mann i gata gjør med felger der klarlakken er flasset av? Fremgangsmåte ved for.eks nedpussing og opplakkering. Jeg tenkte å sandblåse men det hørte jeg ikke er å veldig bra for aluminiumen Snakk om noen Borbet felger. Skal legge ut bilde imorgen tidlig. Jeg får også ett ET problem her. Dette kommer jeg nærmere tilbake på når jeg veit impresset på felgene.
Mikael-B Skrevet Desember 18, 2010 Skrevet Desember 18, 2010 Skal du lakkere opp hele felgen inkludert kanten? Da er det bare å glassblåse, grunne, våtslipe grunning og lakkere. Hvis du skal polere bare: Duxola malingsfjerner og høytrykk. File ned hakk eller lignende på kanten. Slipe ned, jeg pleier som regel å begynne på 240 eller 400, avhengig av standen fra før..
tonyku Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Skrevet Desember 18, 2010 Skal du lakkere opp hele felgen inkludert kanten?Da er det bare å glassblåse, grunne, våtslipe grunning og lakkere. Hvis du skal polere bare: Duxola malingsfjerner og høytrykk. File ned hakk eller lignende på kanten. Slipe ned, jeg pleier som regel å begynne på 240 eller 400, avhengig av standen fra før.. Dette så ut som en kjempefin fremgangsmåte Jeg skal kjøre til Tromsø nå å hente felgene. Så legger jeg ut bilde ikveld. Men viss jeg vil ha bort klarlakken så er det glassblåsing som gjelder? Kan jeg skyteglass med vanlig sandblåsingspistol? (punktsandblåser) Å hvor får jeg kjøpt pulverisertglass? Bilxtra,Biltema,Mekonomen etc?
Mikael-B Skrevet Desember 18, 2010 Skrevet Desember 18, 2010 du får bort klarlakken med Duxola eller annen malingsfjerner også Det er lettere å gjøre det sånn hvis du skal polere, da slipper du å få så grov struktur som du får med glassblåsing.
tonyku Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Skrevet Desember 18, 2010 du får bort klarlakken med Duxola eller annen malingsfjerner også Det er lettere å gjøre det sånn hvis du skal polere, da slipper du å få så grov struktur som du får med glassblåsing. Da skal det innvisteres i Duxola. Hva kan jeg bruke som klut? Stålull? Tøyfille? Svamp eller lignende? Regner med den er ganske kraftig den Duxolaen. Polere felgen etterpå? Da med noe Autosol eller lignende? Tror disse felgene blir tøff i matt alu look. Dekkene som skal på er X-Ice til Michelin. 225/55/16. Så håper bilen min ikke er for lav med tanke på profilen. Dette kan jeg heldivis regulere med spacere siden impresset på felgene er feil i forhold til det jeg skal ha. Nå butter dem jo i kalipperne. Skulle legge ut bilder men har kabelen til telefonen hos fruen Får ta det imorgen.
Hawkon88 Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Jeg anbefaler at du bruker gummihansker el. når du bruker duxolaen, er noen løsemidler oppi der som ikke er helt bra for huden. Autosol er et fint slipemiddel, og sånnsett kanskje det siste du bruker på felgen for å få blank finish. Når du har fått ønsket fininsh (slipt ned kantkjøringsmerker, riper etc. til våtslipt 1400-1600 korning, og gått over med autosol) polerer du oppigjen felgbanen med egnet voks. Du får kjøpt voks som er beregnet på "naken" aluminium. Vær obs på at du må være nøye med vedlikehold og polering av felgene for at ikke de skal holde seg fine. Mange sprøyter over med klarlakk igjen etter renovasjonsprosessen. Det blir ikke like blankt, men mye lettere å holde felgene rene og pene.
Marius_e30 Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Hvis du skal bruke felgene på vinteren ville jeg ikke kjørt med ubehandlet/polert aluminium, det blir stygt etter ganske kort tid pga salt og andre urenheter i snø/vann
tonyku Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Skrevet Desember 20, 2010 Hvis du skal bruke felgene på vinteren ville jeg ikke kjørt med ubehandlet/polert aluminium, det blir stygt etter ganske kort tid pga salt og andre urenheter i snø/vann Felgene var ikke så ille. Men skal dem bli pene trenger dem nok noen timer i garasjen. Her er da noen bilder av lakk"skadene" Må dessutn få skryte av X-Ice dekkene til Michelin. Hadde forresten bare 1 mm klaring fra styrestag. Borbetfelgene hadde en ET på 15.
635csi Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 Irr på aluminium stinker rett og slett. Kjekt å få tatt dette før det går for langt ned i godset. Men med litt pågangsmot og grovt pussepapir får du fjernet det meste. Henger meg forresten på de som anbefaler Duxola. Knallmiddel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå