Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg hadde samme problemet med min E39.

Antispinnlampa lyste, men ABS fungerte, driit kjipt med 500nm å vinterføre.

Denne feilen kom når det snødde mye for en ukes tid siden, jeg kjørte bilen inn på jobb et par timer, til snøen smeltet under bilen, å da var problemet over. I følge verksted kunne ikke feil med antispinn komme om ABS fungerer #-o men gjorde det hos meg. De snakket også om en vaier, men er elektronisk pedal på min. Å da kunne det ikke være det heller. Misstenker knappen til å slå av for å fjuske litt.

Diagnose viste ingenting..... :?

Er en motor i motor rommet som styrer et seperat spjeld til antispinn greia. Så du kan ha flatt stål selv om du har elektrisk eller mekanisk gass pedal. Men antispinn spjelde må jo strupe motoren slik at du ikke kan spinne videre. Med andre ord 2 spjeld et til deg og et til antispinn enheten. hehe

Spjeld på dieselmotor #-o

Det var nytt for meg, men for all del, kanskje antispinn har det på disse? har igrunn ikke sjekka heller :D

Burde kanskje hatt det med i innlegget at min er diesel....

Skrevet
Jeg hadde samme problemet med min E39.

Antispinnlampa lyste, men ABS fungerte, driit kjipt med 500nm å vinterføre.

Denne feilen kom når det snødde mye for en ukes tid siden, jeg kjørte bilen inn på jobb et par timer, til snøen smeltet under bilen, å da var problemet over. I følge verksted kunne ikke feil med antispinn komme om ABS fungerer #-o men gjorde det hos meg. De snakket også om en vaier, men er elektronisk pedal på min. Å da kunne det ikke være det heller. Misstenker knappen til å slå av for å fjuske litt.

Diagnose viste ingenting..... :?

Er en motor i motor rommet som styrer et seperat spjeld til antispinn greia. Så du kan ha flatt stål selv om du har elektrisk eller mekanisk gass pedal. Men antispinn spjelde må jo strupe motoren slik at du ikke kan spinne videre. Med andre ord 2 spjeld et til deg og et til antispinn enheten. hehe

Spjeld på dieselmotor #-o

Det var nytt for meg, men for all del, kanskje antispinn har det på disse? har igrunn ikke sjekka heller :D

Burde kanskje hatt det med i innlegget at min er diesel....

Ja se der ja.. så ikke at du hadde diesel :oops:

Kan god være det er noe ant tøfft på diesel :wink:

Skrevet

ser jo at det kan være litt irriterende i svinger og den slags, men akuratt i oppoverbakker er det no bli bevist gang på gang at en noenlunde god sjåfør kommer seg opp etter han har slått av antispinn hvis han ikke kommer opp med den før.. har ganske stygg bakke opp til gaten og VET at flertall som kjører opp her tar av antispinn i bunnen av bakken ;)

Skrevet

Hehe, joda med konsentrasjon så kommer jeg meg trygt fra a til b, men jeg synes nå det er greit at alt fungerer som det skal ;)

Jeg FANT feilen ikveld, vaieren var røket!! Hvordan skifter jeg denne ?

Hvor får jeg kjøpt vaier? vanskelig å skifte denne ?

Tusen takk for deres svar!

Skrevet

Jeg har samme problem med at ASC lampa lyser og ingen antispinn. Tok diagnose på Bmw og de kom fram til defekt spjeld kontakt. Det som er litt pussig er at det virker etter langkjøring...

Jeg koblet av batteriet en times tid og da kom nivåregulering lampe på i tilegg...

Koblet av batteriet igjen i ca 30 min og nå har det virket. Ingen gule lys og alt fungerer så langt. :wink:

Skrevet
Hehe, joda med konsentrasjon så kommer jeg meg trygt fra a til b, men jeg synes nå det er greit at alt fungerer som det skal ;)

Jeg FANT feilen ikveld, vaieren var røket!! Hvordan skifter jeg denne ?

Hvor får jeg kjøpt vaier? vanskelig å skifte denne ?

Tusen takk for deres svar!

Vajer får du på Gs bildeler. Du skrur av den sorte boksen som vajeren sitter i og huker av vajeren på Asc spjeldet.

Under den sorte styringsboksen sitter det et lokk,og der sitter vajeren på et plastikkhjul.

Har skrudd opp i dag for å sjekke min,så det virker som en smal sak!

Lykke til :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...