Gå til innhold

Ble E36 320 i år, men mistenker subbing med rallypigg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tak i en rimelig e36 til formålet isbil/isbanekjøring i år. Blir sveising av sperre og inn med halvbur.

Men, har hatt flere slike før, og ser også på denne at det er forholdsvis liten klaring mellom dekk og hjulbue, spesielt bak. mistenker derfor at rallypigg dekkene kommer til å ta i buene, da disse ikke akkurat er lavprofil. Har ikke prøvd ennå, men ser veldig slik ut at dette kommer til å bli et problem.

Noen som vet om andre fjærer fra BMW, event andre merker som er høyere og passer E36, slik at dekkene ikke kommer til å ta i hjulbuene??

Skrevet

Jeg bruker 15" rallypigg på en E36 Compact med orginalfjører uten at dette er noe problem.

Så hvis bilen din ikke er senket så tror jeg ikke dette vil bli noe problem.

Skrevet

Problemet er jo ofte at understellene på E36 er gamle, segne og gjerne knekt. Dersom dette er tilfellet, vil bilen bli høyere dersom du bytter til originalt understell som er i god stand.

Det kan jo også hende at bilen er senket, men det ser du jo fort.

Skrevet

Takker for tips :)

Mulig det ser verre ut enn det er, har ganske høyt innpress på felgene, så de kommer rimelig langt inn på bilen også, dette vil jo være med på å forhindre subbing mot buen.

Siden det funker for noen så prøver jeg å ser hvordan det går. :)

Noen som har erfaring med m50b20 og rallypigg på isbanekjøring forresten? blir det for tamt til å ha det artig med uten å satse liv og helse på banen?

Skrevet

ikkeno problem med m50b20, du kommer nok til å ha det veldig artig med den motoren :D

Jeg bruker som sagt en E36 Compact med M43B16 motoren, ingen rakettmotor akkurat, men fungerer overaskende bra på isen. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...