teddybjørn Skrevet Desember 20, 2010 Share Skrevet Desember 20, 2010 Hallo folkens. Skal bytte motor i e-39 2,5 tds.Den gamle er gått 500tkm,og er moden for utskifting.Har fått tak i en motor,som det må byttes toppakning på.Er det noen som vet om man må ha noe spesialverktøy til å få på registerkjede. Har tatt av toppen.Noen som har toppakning liggende som er til salgs.2000 mod tds.Eller hvor en kan få kjøpt ett helt sett(overhalinssett).Må det omprogramering til på den nye pumpa eller er det bare plugg and play.???Pumpe ,hjerne og ev tenningslås.... Noen som har erfaring med dette???? Takker for innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oveerlend Skrevet Desember 20, 2010 Share Skrevet Desember 20, 2010 Hallo folkens.Skal bytte motor i e-39 2,5 tds.Den gamle er gått 500tkm,og er moden for utskifting.Har fått tak i en motor,som det må byttes toppakning på.Er det noen som vet om man må ha noe spesialverktøy til å få på registerkjede. Har tatt av toppen.Noen som har toppakning liggende som er til salgs.2000 mod tds.Eller hvor en kan få kjøpt ett helt sett(overhalinssett).Må det omprogramering til på den nye pumpa eller er det bare plugg and play.???Pumpe ,hjerne og ev tenningslås.... Noen som har erfaring med dette???? Takker for innspill Så lenge det er samme motor er det bare plugg and play som du sier Har selv skifta motor i en 525 tds 98 mod. Eneste som kan være litt kødde og få til er og treffe splainsen på kassa hvis du har automat iogmed at det er to splains ut av kassen som er uavhengige av hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teddybjørn Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2010 Men den gamle motoren som står i er chippet. Da får vel den motoren jeg setter inn like mye hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Men den gamle motoren som står i er chippet. Da får vel den motoren jeg setter inn like mye hk Veit ingen ting om toppbytte, men har nettopp bytta tds motor på min 97 touring til en 99 tds, også turbo. Da var min gått 445'km . Var merkbar forskjell, mer futt og penere gange også på gasspådrag Du vil få samme effekt av chip på den nye motoren ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ww2 Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 www.gsbildeler.no Slipesett koster i underkant av 4500kr ink mva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Desember 23, 2010 Share Skrevet Desember 23, 2010 Følgende utstyr bør du ha liggende i forbindelse med toppakningsbytte: http://www.sealey.co.uk/PLPageBuilder.a ... results=16 http://www.sealey.co.uk/PLPageBuilder.a ... results=16 Ta kontakt med Sealey Norge og hør om de kan skaffe: http://www.sealey.no/ Jeg skaffet hvertfall mitt verktøy gjennom Sealey da jeg holdt på med dette. Kanskje ikke nødvendig med timingsett da, men kjekt å ha dersom noe forflytter seg i løpet av prosessen. Uansett bør du ha den låsepinnen til motoren som følger med i dette settet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teddybjørn Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2011 takker og bukker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå