Ghost00 Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Heisann. Har en BMW 318i 1991 model med Ettermontert turbo. Det er koblet olje inn og ut på den, men det går en små tykk slange fra turboen og opp til ingenting. Så spurte siste eier om hva det var for en slange sa han at det var for å koble opp vannkjøling vist ønskelig til turboen. Hmm jeg syntes dette virker veldig rart. Skal vell være ett viss trykk på olja, eller er det 2 forsjeldige "kammere" på det der? eller gjør det ingenting? Mvh Ellef R
oveerlend Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Heisann..En turbo har inn olje og ut. Men på min er det koblet opp til vann også, men ikke koblet opp til vann, bare en slange som går opp til ingenting! Skal den slangen kobles til eller går det greit at den ikke er koblet til? Syntes det hørtes noe rart ut. Hva sier dere? fordel og vite hva slags bil du snakker om, er det orginalt turbo, eller ettermontert f.eks?? motortype? Mvh Ellef Ringnes
Tom K Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 det er ikke uvanlig med vannkjølt turbo, Saab hadde mye av det
Brian Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 Som nevnt, så er ikke vannkjølt turbo uvanlig. Hvor går denne slangen inn på selve turboen?
Ghost00 Skrevet Desember 21, 2010 Forfatter Skrevet Desember 21, 2010 Den går inn ved siden av olje retur slangen. Hmm hadde det ikke vært så mye snø ute så kunne jeg tatt bilde. Er det mulig å kjøre vann kjøling og olje kjøling sammen?
Tom K Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 dette er to separate system, olje til smøring og vann til kjøling
Ghost00 Skrevet Desember 21, 2010 Forfatter Skrevet Desember 21, 2010 Aaah det er det ja. Da er det jo bare å koble opp til vann kuling også da takk så mye.
R Andersen Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 Å gjøre som du gjør her er noe vi ikke ønsker her inne. Hvis noen har samme problemer som du har, og ønsker å søke opp det her inne, så vil de ikke finne tråden siden du har endret overskriften...
Ghost00 Skrevet Desember 21, 2010 Forfatter Skrevet Desember 21, 2010 Ok. Det viste jeg ikke. Går ann å spørre om man kan gjøre det om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå