Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite problem, får ikke låst opp dørene på bilen min.

Jeg får vridd nøkkelen rundt, men ikke noe skjer. Har også prøvd å holde håndtaket ute mens jeg vrir rundt, da beveger bare låseknoppen seg litt, men låser ikke opp..

Sånn er det både på fører døren og passasjer døra. Bagasjerommet får jeg låst opp, men ettersom jeg dessverre er for stor til å krabbe gjennom skipose hullet hjelper dette lite..

Antageligvis er batteriet flat etter som jeg ikke har brukt bilen de siste 4 månedene, da det som gjør at sentral låsen ikke funker..

Er det noen som har et godt tips på hvordan jeg skal komme meg inn i bilen min?

Skrevet

Jeg låste meg en gang ute av min e34, da måtte jeg knekke det dekselet rundt håndtaket, så tok jeg ett skrujern inn i det ene hullet til dekselet, så fikk jeg lirket opp låseknoppen :)

Skrevet

Men hva hjelper det å sette laderen på lampa vis det ikke er kontakt med batteriet? Så lenge tenninga er avskrudd hjelper ikke det?

Er det kanskje noen andre steder det hjelper å sette på strøm? Leste her om at man kunne sette laderen på starteren, dermed få strøm på batteriet. Men vil ikke det får starteren til å gå rundt, dermed bevege bilen som så klart står i 1.gir.?

Skrevet

lampa i bagasjerommet lyser selv om tenninga er av..

startern er kobla rett på batteriet.

veit ikke om det er samme på e34 som på e32 jeg..

har du ikke strøm så funker bare nøkkelen på passasjerdør?

Skrevet

Ja, lampa lyser kanskje for det ja.. Tror jeg skal sett laderen på den kursen å se om det ikke det funker..

Har prøvd å låse opp passasjer døren, men funker dessverre ikke..

Takk for svaret.. !

Skrevet

jeg klarte å låse opp den gamle e34 min med å holde/presse dørhåndtaket på fører dør oppe å vri rundt nøkelen, tok i såppas at jeg trodde nøkelen sku ryke da men, dette var da en 90 mod 12v

Skrevet

Jeg prøvde meste parten av gårsdagen på å få den opp.. Klarte faktisk å få lurt inn en wire med hyssing løkke mellom døra og karmen.. Etter mye om og men fikk jeg løkka rundt låse tappen og fikk strammet til, men da røk hyssingen uten å klare å dra opp tappen. Men nå er da ihvertfall bilen opp ;p

Skrevet

får de alltid opp på en måte :) låste meg ute av bilen med motor i gang for et par uker siden, ente med at jeg bøyde vinduet ut av pakning med et skrujern og fikk holdt det ute mens jeg brukte en lang rørtang til å dra opp låseknoppen :P

Skrevet

Det var vel nettopp det den ikke gjorde da.. Fikk ikke opp noen av dørene. Er jo ikke sikker BMW Ingeniørene tok med 19 år med slitasje på låsen med i betraktningen. Da jeg fikk strøm igjen åpnet den seg igjen med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...