Gå til innhold

S50b30 i e30 - godkjenning


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mange her i Norge som har fått dette godkjent 3,0L fra e36 M3 i e30 karrosseri? Holder på med søknad nå for tiden, men sliter med å dokumentere for at e30 karosseriet tåler de 286hk som motoren yter. Noen tips her?

Noen i Bergen som har fått dette gjennom?

Takker på forhånd :)

Mvh

A Grepstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet iallefall om en som er godkjent, VF ett eller annet tror jeg.

Jeg ringte BT i Trondheim og oppga regnr på bilen, men det jeg da fikk beskjed om var at han ikke skjønte hvordan det bygget ble godkjent, pga det står i BTs datasystem at han mangler dokumentasjon på at karroseriet tåler 286hk. Men den er uansett godkjent.

Jeg ble anbefalt å ta kontakt med personen som godkjente bilen på Biltilsynet i Skien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har fått oppgitt sitter Petter Iversen v/Tønsberg Trafikkstasjon høyt oppe i SFOOR systemet, og har hatt fingra i mange E30 godkjenninger, nå sist en E30 M10 turbo på 330hk som var dispensert fra 2005 og gikk gjennom pga av det. I dag er dette umulig, ifølge ham selv.

286hk later til å være maksimum man får godkjent i en E30.

Bruk Hartge H-35 papirene som ligger på E30.de, men jeg hører de har blitt avslått en gang allerede. Jeg hadde sendt søknaden personlig til Mr. Iversen, og ikke til et distriktskontor, som bare dirigerer den videre til nærmeste stasjons folk. Så kan du risikere å møte på en som mener at 286hk i E30 er galskap. Eller man kan ha flaks, og få godskrevet hva som helst i vognkortet. Velkommen til dagens BT. Russisk rulett med tre kuler i løpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har fått oppgitt sitter Petter Iversen v/Tønsberg Trafikkstasjon høyt oppe i SFOOR systemet, og har hatt fingra i mange E30 godkjenninger, nå sist en E30 M10 turbo på 330hk som var dispensert fra 2005 og gikk gjennom pga av det. I dag er dette umulig, ifølge ham selv.

286hk later til å være maksimum man får godkjent i en E30.

Bruk Hartge H-35 papirene som ligger på E30.de, men jeg hører de har blitt avslått en gang allerede. Jeg hadde sendt søknaden personlig til Mr. Iversen, og ikke til et distriktskontor, som bare dirigerer den videre til nærmeste stasjons folk. Så kan du risikere å møte på en som mener at 286hk i E30 er galskap. Eller man kan ha flaks, og få godskrevet hva som helst i vognkortet. Velkommen til dagens BT. Russisk rulett med tre kuler i løpet.

Du kan ikke søke til noen spesifikt - du må søke til nærmeste kontor i ditt distrikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke søke til noen spesifikt - du må søke til nærmeste kontor i ditt distrikt.

Jeg holder på med ombygging nå, og kontaktet en spesifikt.

Men såvidt jeg har fortstått behandler han så å si alle sakene på vestlandet.

Veldig hyggelig og hjelpsom fyr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke søke til noen spesifikt - du må søke til nærmeste kontor i ditt distrikt.

Jeg holder på med ombygging nå, og kontaktet en spesifikt.

Men såvidt jeg har fortstått behandler han så å si alle sakene på vestlandet.

Veldig hyggelig og hjelpsom fyr ;)

Ja, det er jo klart at det går om han uansett ender opp med søknaden i ditt distrikt.

Jeg tenkte på de tilfeller hvor man ikke bor i personens distrikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takker for gode innlegg :) Etter å ha snakka med fleire biltilsyn, ser dette desverre umulig ut. Dei som går her til lands, er dei alle godkjennt på samme BT, eller er det forskjellige som har godkjent? Hartge papir er tydligvis til ingen nytte, så ka kan neste steg for å komme i mål med s50 vere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interesant tråd g-racing!!

Er så jævla mye hemmelighold og vegring blant folk som har fått godkjent bilene sine, og de skal på død å liv ikke røpe hvordan de har fått godkjent bilene sine...

"Da kjører jo plutselig alle med s50 motor" og div. drittkommentarer #-o

Stå på i kampen mot BT, og post gjerne søknader og fremgangsmåter får oss andre som drømmer om en slik ombygging :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...