G-RACING Skrevet Desember 22, 2010 Share Skrevet Desember 22, 2010 Lurer på om det er mange her i Norge som har fått dette godkjent 3,0L fra e36 M3 i e30 karrosseri? Holder på med søknad nå for tiden, men sliter med å dokumentere for at e30 karosseriet tåler de 286hk som motoren yter. Noen tips her? Noen i Bergen som har fått dette gjennom? Takker på forhånd Mvh A Grepstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Desember 22, 2010 Share Skrevet Desember 22, 2010 Nå skal alle skrive at 3.0l går fint i E30 og at biltilsynet har sakt selv at det er maks 300hk i E30 og 330hk i E30M3....Det er bare piss... Men det skal jo gå fint med 3.0l??? E30M3 understell, E36M3 bremser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Desember 22, 2010 Share Skrevet Desember 22, 2010 Vet iallefall om en som er godkjent, VF ett eller annet tror jeg. Jeg ringte BT i Trondheim og oppga regnr på bilen, men det jeg da fikk beskjed om var at han ikke skjønte hvordan det bygget ble godkjent, pga det står i BTs datasystem at han mangler dokumentasjon på at karroseriet tåler 286hk. Men den er uansett godkjent. Jeg ble anbefalt å ta kontakt med personen som godkjente bilen på Biltilsynet i Skien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 22, 2010 Share Skrevet Desember 22, 2010 Ettersom jeg har fått oppgitt sitter Petter Iversen v/Tønsberg Trafikkstasjon høyt oppe i SFOOR systemet, og har hatt fingra i mange E30 godkjenninger, nå sist en E30 M10 turbo på 330hk som var dispensert fra 2005 og gikk gjennom pga av det. I dag er dette umulig, ifølge ham selv. 286hk later til å være maksimum man får godkjent i en E30. Bruk Hartge H-35 papirene som ligger på E30.de, men jeg hører de har blitt avslått en gang allerede. Jeg hadde sendt søknaden personlig til Mr. Iversen, og ikke til et distriktskontor, som bare dirigerer den videre til nærmeste stasjons folk. Så kan du risikere å møte på en som mener at 286hk i E30 er galskap. Eller man kan ha flaks, og få godskrevet hva som helst i vognkortet. Velkommen til dagens BT. Russisk rulett med tre kuler i løpet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Desember 22, 2010 Share Skrevet Desember 22, 2010 Ettersom jeg har fått oppgitt sitter Petter Iversen v/Tønsberg Trafikkstasjon høyt oppe i SFOOR systemet, og har hatt fingra i mange E30 godkjenninger, nå sist en E30 M10 turbo på 330hk som var dispensert fra 2005 og gikk gjennom pga av det. I dag er dette umulig, ifølge ham selv. 286hk later til å være maksimum man får godkjent i en E30. Bruk Hartge H-35 papirene som ligger på E30.de, men jeg hører de har blitt avslått en gang allerede. Jeg hadde sendt søknaden personlig til Mr. Iversen, og ikke til et distriktskontor, som bare dirigerer den videre til nærmeste stasjons folk. Så kan du risikere å møte på en som mener at 286hk i E30 er galskap. Eller man kan ha flaks, og få godskrevet hva som helst i vognkortet. Velkommen til dagens BT. Russisk rulett med tre kuler i løpet. Du kan ikke søke til noen spesifikt - du må søke til nærmeste kontor i ditt distrikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Desember 23, 2010 Share Skrevet Desember 23, 2010 Jeg fikk avslag på Hartge H35-24 som har M88 motor og 330hk. "Du har ikke Hartge, du har BMW" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet Desember 23, 2010 Share Skrevet Desember 23, 2010 Du kan ikke søke til noen spesifikt - du må søke til nærmeste kontor i ditt distrikt. Jeg holder på med ombygging nå, og kontaktet en spesifikt. Men såvidt jeg har fortstått behandler han så å si alle sakene på vestlandet. Veldig hyggelig og hjelpsom fyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Desember 24, 2010 Share Skrevet Desember 24, 2010 Du kan ikke søke til noen spesifikt - du må søke til nærmeste kontor i ditt distrikt. Jeg holder på med ombygging nå, og kontaktet en spesifikt. Men såvidt jeg har fortstått behandler han så å si alle sakene på vestlandet. Veldig hyggelig og hjelpsom fyr Ja, det er jo klart at det går om han uansett ender opp med søknaden i ditt distrikt. Jeg tenkte på de tilfeller hvor man ikke bor i personens distrikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 Takker for gode innlegg Etter å ha snakka med fleire biltilsyn, ser dette desverre umulig ut. Dei som går her til lands, er dei alle godkjennt på samme BT, eller er det forskjellige som har godkjent? Hartge papir er tydligvis til ingen nytte, så ka kan neste steg for å komme i mål med s50 vere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Dettte er så teit att jeg blir sint inni meg.. Noen får godkjent og noen ikke. DET MÅ BLI HÅNDFASTE REGLER.. fanaTURBO reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Forbanna dritt! Har du snakket med Ålesund stasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 Har ikkje prata med Ålesund nei, er det muligheit der kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Har ikkje prata med Ålesund nei, er det muligheit der kanskje? Tviler igrunn, doffa fikk godkjent sin med kompressor, men kun 195 hk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Interesant tråd g-racing!! Er så jævla mye hemmelighold og vegring blant folk som har fått godkjent bilene sine, og de skal på død å liv ikke røpe hvordan de har fått godkjent bilene sine... "Da kjører jo plutselig alle med s50 motor" og div. drittkommentarer Stå på i kampen mot BT, og post gjerne søknader og fremgangsmåter får oss andre som drømmer om en slik ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianF Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Det er vel på grunn av verdien at folk som har fått godkjent sine biler ikke vil røpe hvordan. Om flere får godkjent med samme motor, blir det mindre spesielt med feks S50b30 i E30, ergo mindre markedsverdi for deres bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå