Hauso Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Hellu, det har seg slik at e30'en min ikke starta til morran i dag. Eller, den gjorde det, men så sleit den med å holde seg i gang, og duppa av rundt ca 400 rpm. Da rista det så jeg trodde jeg skulle dette ut av bilen Og etterpå så fikk jeg ikke start på den.. Den drar rundt som normalt, men den tenner ikke at all.. Den får bensin, pumpa pumper, og pluggene blir våte. Akkurat samme symtomene som forrige gang det var noe bøll, tideligere i vinter/høst. Da fikk jeg kjøpt en ecu av en grei kar her inne, bytta, og den starta med en gang Nå lurer jeg på hva som kan være grunnen til at Ecu'en tar kvelden så fort. Greit den jeg kjøpte antakelig var 20 år gammel den også, men det er jo ikke akkurat en forbruksvare det der eller? Er det noen her inne som har vært borte i det samme, og har noen tips til hva det kan være? Blir jo litt drøyt å kjøpe en ecu annenhver mnd.. Det gjelder forresten en 89 mod e30, 316 m40 (go motoren ) Får jo også benytte anledningen til å ønske dere en god jul, og godt nytt år. Mvh Magnus Hauso:)
Hauso Skrevet Desember 23, 2010 Forfatter Skrevet Desember 23, 2010 Bump eller? Må jo være en eller annen "nerd" her inne som har noe å komme med?
KalMar Skrevet Desember 23, 2010 Skrevet Desember 23, 2010 Funker dynamoen sån som den skal, gir den ca 14.4v. vis det blir for høy spenning så kan dette ta kneken på noen komponenter inni.
bmwmaxi Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 Kan være en delvis kortsluta dyse. Ikke så lett og se med et ohm meter da di ikke blir så nøyaktige ved så lav ohm. Set strøm på(12v) og et ampermeter i serie og mål en og en dyse, bør ha ca. likt forbruk. Gå også over jordingene.
Hauso Skrevet Desember 25, 2010 Forfatter Skrevet Desember 25, 2010 Dynamoen er ny.. Eller kjøpte ny for under 1 år siden, så den burde funke som den skal. Men ja, jeg har fått høre at det kan være en grunn. Litt vanskelig å sjekke den når jeg ikke får start.. Men hvordan kan dysene ha noe med det å gjøre, jeg bare lurer Takk for svar forresten:)
bmwmaxi Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 Hvis dysene er kortsluttet for høy motstand, brenner du utgang transistorne i ecu'en
manta-a Skrevet Desember 26, 2010 Skrevet Desember 26, 2010 Har flere hjerner liggendes te gomotorene som du kalle de=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå