GÃ¥ til innhold

Hva har skjedd med demperen min??! (bilder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

KRISE! jeg skal reise på fjellet med bilen min 2.juledag også skjer dette to dager før! :(

demperen høyre bak på min E46 står faktisk rett ut i bagasjerommet.

Dette er den gale demperen:

nh4cqq6dcj9fd8n317m8.jpg

Dette er den vanlige demperen som virker helt normal:

irmxpk9ikxsratg61qxt.jpg

Skrevet

ok, er det lett å si hvilke slags deler som jeg evnt klarer å kjøpe imorgen?

for å sjekke dette, vil det være lettest å skru nedenifra for å se feilen?

Skrevet

du må ta av støtdempern for å bytte denne..

er ikke dempern som er dårlig, men dempertoppen/tårnlagret

skru ut dempern , klem sammen fjøra, skru av den muttern på toppen (som du ser inni bilen nå) ta av alt det gamle deff greiene, sett på den nye og skru fast muttern på toppen. og monter dempern på bilen igjen. er ganske enkelt egentlig...

du skal hvertfall ha tårnlager, dempertopp eller tårnlager! alle 3 navna er samme del med forskjellige navn :P hehe

Skrevet

Du må ha nytt tårnlager.

Ta av hjul, jekk opp bil, demonter demper og gåent topplager, monter nytt lager, monter ny demper, på med hjul og jekken ned - tut og kjør! Gjort på en halv time.

Dersom demperen ikke er lang nok når du skal montere setter du bare på hjulet og senker bilen såpass mye at demperstanga kommer gjennom hullet og du får montert den på toppen. Ikke skru til bunnbolten før bilen står på bakken, da setter du demperen i spenn.

Lykke til, og god jul :)

Skrevet

tusen takk folkens, men skjønner nå at bildele butikkene ikke holder åpent på julaften på linje med shoppingsentre osv =/ får drøye reisedagen til mandag. eller vet kanskje noen hvor jeg kan få tak i slikt i oslo området før kl 13 på julaften?

Skrevet

nei dem hadde ikke, men men sånn kan det gå.. er iallefall glad dere hjalp meg med å forstå at det nå ikke er noen kjempe operasjon og heller ikke noe dyre greier. takk folkens! GOD JUL :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...