Perfero Skrevet Desember 26, 2010 Share Skrevet Desember 26, 2010 Hei. Fikk et sett ned pioneer høyttalere, samt diskant og delefilter i komplett pakke til jul. Nå som det er montert virker det som noe ikke stemmer. Fra høyttalerene kommer det ganske lav lyd, i lag med en slags susing. I diskantene er det mye godt det samme. Slik jeg koblet, var at jeg plugget høyttalerkablene fra bilen i amplifier pluggen på delefilteret, og så igjen ut til høyttaler og diskant. Er ikke dette rett? Er ikke mye som kan gjøres feil når man kobler sånne ting vil jeg tro... Er det noen som kan ha tips til meg? Er ikke mye vits med nye gode høyttalere om man ikke får brukt dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 26, 2010 Share Skrevet Desember 26, 2010 Navn og modellnummer på spiller og forsterker er alltid greit å få. Er dette brukt på andre høgtalere, so du veit at spilleren sender ut eit komplett signal (ikkje berre bass) og at filtrene og volumkontrollen på forsterkeren er rett innstilt? So du har fått eit 2-vegs komponentsystem. Da skal du ha høgtalerledning ifra utgangen på forsterker til inngangen på delefilteret. Ifra utgangene ifra delefilteret skal det gå høgtalerledning til høgtalerene. (diskant og mellomtone/bass) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfero Skrevet Desember 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2010 Skal finne modellnavn seinere, har ikke det tilgjengelig nå. Hvordan mener du om det er brukt på andre høyttalere? Meiner du om spilleren er brukt på andre høyttalere? Isåfall, ja det er den, bak i bilen har jeg andre høyttalere uten delefilter, og de spiller fint, i tillegg til de originale diskantene framme. Men ja, på delefilteret er det utgong for Amplifier, woofer(høgttalerene) og tweeter, pluss ein enkel kontakt til høgre for den som det står noe om dB på. På amp har jeg koblet ledningen som kommer fra cd-spilleren som vanligvis går rett i høyttaleren. På woofer har jeg koblet i høyttalerene, og på tweeter er diskantene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 26, 2010 Share Skrevet Desember 26, 2010 Det eg lurte på, var om spiller og forsterker har vært koblet til andre høgtalere, so du veit at spilleren og forsterker er rett innstilt og kobla. Hugs at du skal ha signalkabel ifra spiller og til forsterker. Ikkje høgtalerkabler!!! På delefilteret har du inngang (ikkje utgang) for forsterker. Utgang til diskant og mellomtone/bass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfero Skrevet Desember 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2010 Mente inngang til forsterker ja. Men eneste forsterkeren jeg bruker her er den som er i cd spilleren, har ikke noe ekstra. Men ja, spilleren er vertfall rett innstilt, for både høyttalere bak, samt sub spiller som det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 26, 2010 Share Skrevet Desember 26, 2010 Kan du ta bilder av delefilteret? Har du lest bruksanvisningen for komponentsettet? Du har brukt rette utganger på spilleren til delefilterene? Du har sjekka at fader står i rett posisjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfero Skrevet Desember 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2010 Har vert ute å pitla litt med skitet nå. Høyttaleren spilte bedre uten delefilteret. Synes dette var litt rart, i og med at alle gnåler om at jeg måååå ha delefilteret. Greit nok, så jeg kobla delefilteret til igjen. Er jo pokker ikke mye som kan kobles feil på noe sånn... Men du har fått med deg at jeg bruker ledningene som originalt er lagt i bilen til org. høyttalerene sant? Altså, jeg kobler desse ledningene til amp. inngangen på delefilteret, dette er vel rett? Har noen bilder nå. Glemte å ta av spilleren, men det er en eldre pioneer spiller uten så alt for mange justeringsmuligheter. Høyttalersettet heter Pioneer TS-E130Ci. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 26, 2010 Share Skrevet Desember 26, 2010 Du har montert mellomtone/bass høgtalerene nede ved beina der det originalt er høgtalere? Du hadde andre høgtalere der, so du berre bytta dei ut? Monterte du diskanten oppe på dashen der den originale er? Eg rekner med at det er ein 94 518 dette er montert i. Eg ville ha lagt opp nye høgtalerledninger ifra spiller. Er jo komponentsett originalt, so det kan godt væra eit delefilter ein plass Er sikkert lågare lyd av det nye komponentsettet, so har du justert fader? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfero Skrevet Desember 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2010 Har plassert det nede ved føttene ja. De ledningene som er der fra før putta jeg i delefilteret. Diskanten monterte jeg for seg selv, uten å gjøre noe med de gamle diskantene. Hvordan legger jeg opp ny ledning da ? Det er jo et jævlig styr, i tillegg til at jeg da må ødelegge isokontakten? Fader har jeg justert ja, men kan du forklare hvorfor høyttaleren spiller mye finere uten delefiter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 27, 2010 Share Skrevet Desember 27, 2010 Det kan væra at det er originalt delefilter som øydelegger for deg. Du kobler deg inn etter isokontakten. Er berre å kutte ledningene og skjøta dei med nye høgtalerledninger. Ta ut spiller og koble deg til høgtalerledningene inni bilen berre for å teste. Ikkje styr med bilstereoen med strøm på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå