Pimmer'n_e30 Skrevet Desember 27, 2010 Skrevet Desember 27, 2010 Noen som veit hvorfor park'n ikke funker? når man tar bryteren et hak ut skal normalt sett park skru seg på og nær lys skru seg av. men når jeg tar den et hak ut blir det bare lys i dashen og resten av lysa blir akkurat som normalt ikke noe skjer med park eller nær! noen som har peiling på hva som er feil? akkruat byttet lys bryter også
jlien Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Var det slik før du byttet lysbryter også? Når bryteren er helt inne skal jo alt av lys være av men siden det er påbudt med kjørelys i Norge (nærlys, evt. park+tåkelys) er mange biler "tjuvkoplet" slik at nærlys også lyser når lysbryteren er i "av"-stilling, dog er ofte det koblet slik at du ikke får lys i dash'en. Hvis det var slik før du byttet lysbryter også, ligger feilen i koplingen av lysene (under dash'en over pedalene), hvis det ikke var slik før du byttet er det noe galt med lysbryteren!
Pimmer'n_e30 Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Skrevet Januar 1, 2011 takk skal du ha, var sånn før jeg byttet bryter også.. hvordan får jeg fikset feilen da?
jlien Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Lenge siden jeg har fiklet med elektronikk på E30, men du må spore opp ledningene til lysene! Mener de ender opp bak dekselet over pedalene! Kjøp deg en Haynes E30 manual på Biltema hvis ikke du får noe bedre svar her..
Pimmer'n_e30 Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Skrevet Januar 2, 2011 jeg skjønner, jeg får bare se litt på det! det må jo ha park i orden får og få den igjenom eu.
KalMar Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 jeg skjønner, jeg får bare se litt på det! det må jo ha park i orden får og få den igjenom eu. Fliid her inne på forumet har god peiling, søk opp trådene han har skrevet i som om handler lys på e30. Han har god peiling !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå