Gå til innhold

aaarg.. oxo kutta varmeapparatet ut..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vifta på min e34,525i,90mod har blitt helt stille og det så klart når det er 20 kalde ute..

når bilen ble tatt i bruk igjen etter et år som parkert ,virka heller ikke vifta men plutselig så starta den....

men så begynte den å blåse dårlig, bråke,så begynte den å variere i "turtall",kutte helt ut og begynne igjen osv....

den startet gjerne etter en dump el noe slikt.. men nå er det helt dødt og det er kaldt kan du si..

er det noen som kan gi meg noen gode råd på hvordan jeg skal angripe dette?

trenger et lite spark i ræva for å komme igang se,har møtt veggen litt :?

oxo skulle jeg gjerne hatt en oversikt over sikringsboksen og hvor relea sitter og hvem som er hvem av de.....

har brukt mange timer på å lete etter svar her på forumet men jeg har lissom ikke funnet det rette :( .. mulig jeg ikke har søkt på de rette tinga.. noen tips?

Skrevet

Godt å se det er flere.....varmeregistret på bruksbilen min gikk også til helvete i dag.Og som du sier,selvsagt når det 20 blå.

Lykke til med rep!

Skrevet

Du finner ett deksel midt på bilen i bakkant av motor litt sånn under lednings klysa som går på tvers.

Fjern det dekselet, så er veien til vifta og motoren (en enhet) kort. Vil tro den er kaputt.

Skrevet

har planlagt å se på vifta,men så kom jo jula.. men i morra skal jeg prøve å få det til..

er det bare rett inn i torpedoveggen,bak disse ledningene som er plastikk beskyttet?

da får jeg jo samtidig sett hvilken vifte jeg har så det blir lettere å finne deler..noen som kan fortelle meg hvilket nr det er på sikringen til vifta og hvor releet til den sitter...

Skrevet

jippi.. er jo ganske heldig med ute temeraturen i dag..Så alle råd å tips motas med stooor takknemlighet.. fint å holde på ute nå...

skulle egentlig ha isolert garasjen men det er jo ikke mulig når jeg må holde på med bilen hele tiden...

Skrevet

med litt blod på knokene er vifta ute...MEN den virker når jeg kobler den rett på batteriet og det er støm i kontakten til vifta.....

HVa er det da som er galt?

kan jeg sette inn vifta igjen eller er det noe bak den jeg må sjekke?

Skrevet

Jeg ville tro den er ferdig anyway siden du beskriver at den bråker og starter etter en dump og slik, men den skulle ikke stå i veien for andre feilkilder såvidt meg bekjent.

Kan være at formotstanden til vift de er kaputt også.

Søk f.eks vifte motstand fan resistor e34 på google, så kommer du garantert til og finne mye om den også.

Skulle vel bli nr 2 på denne linken dersom du ikke har ac.

Kommer vel til den på førerside oppimellom innimellom mener jeg.

Er blå og finnes der på bil med ac rundt 91-92 mod ihvertfall. http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.php3?page=imageItems&image_ref=3E1R312D3D271P2R3E2Y

Skrevet

det er nok vifta ja.. den starter igjen nå men turtallet varierer sterkt på den... det ser ut som at børstene er utslitt på vifta.... går det ikke å bare bytte de? jeg fant de ikke på gs ...

tror nok at jeg burde bytte motstandsgreia oxo... men er glad bare vifta virker foreløbi...

det er ikke noen som skal selge motstand og simens vifte til e34?

gjerne i østfold for da kan jeg muligens hente det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...