Gå til innhold

Bremseveske fryser eller??


Anbefalte innlegg

Skrevet

(525, 2002 mod)

I høst tettet dreneringshullet under bremsekraftforsterkeren seg, og det bygget seg opp med vann. Fikk tydligvis fukt/vann i bremsevesken (det surklet når jeg trykte inn bremsepedalen). For 3-4 uker siden stod bilen i ro i 3-4 dager i 10 minus. Når jeg da skulle kjøre den var det umulig å trykke inn bremsepedalen, forsøkte først å ha bilen på tomgang med full varme på gulvet i 1 time, men til ingen nytte. Fikk da hjelp av en kompis og la poser med varmt vann ned rundt bremsekraftforsterken/bremsevesketank(?), etter 20-30 med varmt vann kunne jeg trykke pedalen helt inn og bremsene virket, men pedalen hang litt i starten.

Leverte bilen inn på verksted og byttet bremseveske for 2-3 uker siden, og i går skjedde det sammen igjen. Pedalen kunne ikke trykkes inn, og jeg tinte opp med varmt vann nok en gang. Kan noen forklare meg hva som gjør dette ettersom jeg har skiftet bremsevesken? Eller har ikke verkstedet gjort en god nok jobb?

Til tider lyser en gul oljelampe i panelet når jeg slår av motoren? Hva betyr det?

Takker for svar!

Skrevet

Dette opplevde vi på bilen til broderen også, i fjor - E39 530d. Tror denne dreneringen er verdt å ta seg en kikk på for alle E39(også andre?) eiere. Om dreneringen er tett så fylles det opp med vann, som et basseng rundt bremsekraftforsterkeren. Etter hvert havner vannet inn i bremsekraftforsterkeren, og når vinteren kommer får man problemer.

Skrevet
Dette opplevde vi på bilen til broderen også, i fjor - E39 530d. Tror denne dreneringen er verdt å ta seg en kikk på for alle E39(også andre?) eiere. Om dreneringen er tett så fylles det opp med vann, som et basseng rundt bremsekraftforsterkeren. Etter hvert havner vannet inn i bremsekraftforsterkeren, og når vinteren kommer får man problemer.

Hva gjorde din bror med den?

Skrevet
Det er vel såpass trangt å få ut bremse kraftforsterkern at hovedsylinder må demonteres først mener jeg.

Det er mulig, husker ikke helt - jeg jobbet på min egen bil da han holdt på med det.

I tillegg er det ikke så enkelt å få ut alt vannet heller, for bremsekraftforsterkeren er ikke designet for å bli drenert for vann. Det er jo ikke meningen at det skal komme vann inn :shock: Men med litt tålmodighet og mye risting får man vel ut det allre meste :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...