falconeyes Skrevet Desember 28, 2010 Share Skrevet Desember 28, 2010 Hei! Ønsker å få satt inn en subwoofer i 520'n min ettersom det originale business anlegget mangler bass. Det jeg lurer på er: Kan man koble seg innpå ledningene til de originale høyttalerne bak med en aktiv subwoofer eller en forsterker? Trenger man da et delefilter for å skille bassen fra diskant osv? Har noen gjort noe lignende på en annen e39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 29, 2010 Share Skrevet Desember 29, 2010 Du kan bruke ein sånn: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 Forsterkeren du kjøper har delefilter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Desember 31, 2010 Share Skrevet Desember 31, 2010 Jeg har gjort det i min. Kjøpte en Aktiv 10" Focal sub som er beregnet til akkurat dette. Koblet den rett på takhøytallerne, funker faktisk ganske bra. Og så passet den perfekt oppe i plastbalja bak dekselet på venstre side. Hvis du har oiginal cdveksler, tv ol. tror je det er fullt bak der, men jeg har ingen av delene så den passet perfekt! Ikke nore jordskjelvbass, men matcher resten av annlegget ganske bra. Søk på mine innlegg her, så tror jeg jeg skrev litt om hv jeg har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
falconeyes Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2011 En liten update =) Da har jeg kjøpt og montert en 10 " aktiv subwoofer i bilen. Subwooferen kunne både tilkobles linjesignal og høyttalersignal, og delefilter var integrert, så det var da bare å koble seg innpå ledningene til hattehyllehøyttalerne. Fulgte disse guidene: viewtopic.php?f=10&t=53804 viewtopic.php?f=10&t=77789 Gikk overraskende greit egentlig Eneste problemet nå er at ettersom bilen er så godt isolert som den er, virker det ikke som at så veeeeldig mye av bassen når inn i kupeen.. Men ble en bra oppgradering av anlegget uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå