Gå til innhold

Støtdemper Hjelp

Johnny.fjetland
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har fått tilbud om å kjøpe et par bakre Støtdempere til min E39, men har ikke peiling på dette.

Dersom det er noen der ute som har peiling på dette og kunne gitt meg en tilbakemelding så hadde jeg vært evig taknemlig. Se bildene for detalje. Prisen er 1.800kr

Så til neste spørsmål.

Er det mulig for meg med 10 tommelstotter å klare å skifte disse selv???

På forhand Tusen takk

wpppoiu1gigq1qoas10o.jpg

78lrzmukec5ijg37u7ub.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha noe verktøy bla fjærklemer men ikke noe som man ikke får for en billig penge.

du må ut med hattehylla for å komme til på oversiden.

på under siden skal det ikke være store problemer..

MEN dette spørs på bilen din. jeg så på teit tysk bil program.. dear checker.. der senka de en e39 523i å da snakka de om at de måtte ha ut bensintanken av en eller annen grunn..

vet ikke noe mere om det.. men hvis du slipper å ta ut bensin tanken er det ganske enkel jobb så lenge du får bilen ordentlig opp fra bakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en jobb du stortsett klarer uten store problemer, men bukker, fjærklemmer, skrallesett, rustløser, og evt noen fastnøkler burde du greie jobben fint. Hvis du er i tvil, så kjøper du en haynesbok på din bil. Alt dette fåes på biltema, og verktøyet funker fint:) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nettopp byttet alle demprene på bilen min.

1 og der måtte jeg ta ut bak sete.

2 skru av feste til nakke støtta i mitten.

3 så tok jeg ut side lysa bak.

4 ta deskjlene på c og d stolpen forsiktig ut.

5 nå kan du forsiktig dra hatt hylla mot deg. ikke ha hastverk. da flere har klart å knekke hatthylla pga dårlig tid og tålmodighet.

6. nå må du skru av høytarene under hatthylla. når du har gjort det kan du se støttdemper lagere.

7 når du begynner under bilen er det bare en bolt du skal skru av. litt trangt men med litt tålmodighet så går den sakt og sikert ut.

8 det er lettere å få ut dempere hvis du skru av ene bærearmen ved spindelhuset. ved litt knoting går den ut. lettere hvis du får hjelpe der. ved en holder bærearmen oppe og du tar dempern forsiktig ut.

9 nå er det bare å få på fjør klemmere og få av fjøra. men hadde jeg vært deg. så hadde jeg byttet støttdemper putta samtidig.

10. husk på dempern nedre enden. så sikker det ut en liten tap den skal inn i hjulspinderen. da står den demprern rikig vei.

11. nå er det bare monteringen igjen. og da gjør man det bare motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...