Talker Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Stor sjangs for at toppakning eller topp er gåen etter koking? Jeg opplevde nylig at kjølevannet frøys på e34'n min. Og dette førte til at den kokte etter noe kjøring. Kjørte desverre noen minutter med nåla helt på enden av rødfeltet. Akkurat nå er ikke bilen kjørbar, så får ikke sjekket om motoren bruker vann/olje eller noe heller. Så er det en enkel måte jeg kan finne ut av dette selv på? Er nesten slik at jeg vurderer å ikke koste på evt. ny toppakning/topp pluss de delene som skal til for å få den kjørbar :/
ole_m7 Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 få tint den opp å fyll på ny kjøleveske.. etter en liten koking så går det nok bra skal du se
arnehalvorsen Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Har ein m50b20 delemotor.. Bunnpanne defekt resten skal være intakt
Talker Skrevet Desember 30, 2010 Forfatter Skrevet Desember 30, 2010 Men greia er at jeg nettopp hadde skiftet radiator fordi den gamle lakk sånn som de bruker. Skiftet også viskosekobling (mye motstand når den er kald forresten!?) og vifteblader, men brydde meg ikke om å skifte denne radiatorkappen selv om den var litt morken rundt et feste. Det som nå har skjedd er at den hadde hoppet ut av festene sine, blitt med vifta rundt, som har ført til at hele kappa er borte, alle vifteblader er knekt, og radiator er lekk. Blir litt frustrert bare. Føler det er dumt å koste så mye på en gammal bil som ikke er så mye verdt. Spesielt ikke når det er en viss sjangs for at topp/toppakning er gåen. Noe som jeg ikke finner ut av før jeg får satt i ny radiator. :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå