Gå til innhold

Vibrasjon i e34 540i 1995mod

Anbefalte innlegg

Skrevet
eg og har sånn vibrasjon rundt 1000-2000 rpm, har et knekt vifteblad eg og, har bestilt nytt så håper det er det.

Flott om du kommer med tilbakemelding når du har byttet.

Skrevet

Ville byttet viften umiddelbart. Om det er et knekt vifteblad har jeg stor tro på at det er den som forårsaker viberasjonene. Vifta går jo omtrent hele tiden, uansett temp på motor.

Skrevet
Ville byttet viften umiddelbart. Om det er et knekt vifteblad har jeg stor tro på at det er den som forårsaker viberasjonene. Vifta går jo omtrent hele tiden, uansett temp på motor.

Den skal byttes, blei kvitt noe av vibrasjonene etter att jeg skrudde opp og tørket av alle pluggene, men litt er der enda gitt, så flere tips taes imot med stor takk.

Skrevet
Mulig pluggene skapte noe av viberasjonene, og at vifta lager resten. Hvis du har kjøpt bilen er det jo bare å prøve

Bilen er kjøpt og betalt, skal ha en langtur til ski med den nå før helga, også får jeg svinge innom en plass og kjøpe nye plugger og bytte dem.

En del av pluggene var brune nederst på porselenet, er dette pga varme eller kan det vere pga overslaget?

Er det noen som har tips om hvordan jeg kan rengjøre nede ved pluggene når pluggen er ute?

Skrevet

Jeg byttet netopp mine plugger, og de var alle lysebrune nederst. Det er nok mest sannsynlig fra varmen. Er den skikkelig mørkebrun eller?

Etter en motorvask begynte min å fjuske, og gikk tilslutt på sikkert 4 sylindre. Ved inspeksjon så jeg at alle pluggene badet i vann. Tok ganske enkelt papir / filler og trykket de nedi (mens tennpluggene sto i selvfølgelig) og de absorberte da vannet.

Mener jeg brukte et tynt og langt flatskruhjern for å få trykket fillene helt nedi.

Skrevet
Jeg byttet netopp mine plugger, og de var alle lysebrune nederst. Det er nok mest sannsynlig fra varmen. Er den skikkelig mørkebrun eller?

Etter en motorvask begynte min å fjuske, og gikk tilslutt på sikkert 4 sylindre. Ved inspeksjon så jeg at alle pluggene badet i vann. Tok ganske enkelt papir / filler og trykket de nedi (mens tennpluggene sto i selvfølgelig) og de absorberte da vannet.

Mener jeg brukte et tynt og langt flatskruhjern for å få trykket fillene helt nedi.

Ok, jeg har brukt samme "vaske" metoden, men føler det er noe som blir igjen, Jeg får bytte plugger og vifta, om det ikke blir bedre så står motorfestene får tur.

Men på tur til ski i dag så kom jeg over en anna sak, jeg føer att forstillingen er helt løs, må sitte og korigere og får ikke følelsen av att jeg har kontakt med framdekkene om dere skjønner.

Jeg skal bytte paralellstaget, hjelpesnekka også styrestagene på begge sider, da dette ser litt gåent ut, mulig det kommer til å hjelpe på styringa.

Skrevet

koster vel bortimot 1000USD for JB Racing sitt 5kg svinghjul. Er jo dog ikke sikkert det er det når du har både overslag og knekt vifteblad.

Slakk i forstilling er ikke veldig uvanlig på E34. helt sikkert litt slakke i styresnekken som du kan stramme inn. er bare så synd man må løfte motoren litt for å komme til strammeskruen på styresnekka. ligger noen DIY'er ute på dette.

Skrevet
koster vel bortimot 1000USD for JB Racing sitt 5kg svinghjul. Er jo dog ikke sikkert det er det når du har både overslag og knekt vifteblad.

Slakk i forstilling er ikke veldig uvanlig på E34. helt sikkert litt slakke i styresnekken som du kan stramme inn. er bare så synd man må løfte motoren litt for å komme til strammeskruen på styresnekka. ligger noen DIY'er ute på dette.

Ok, da får jeg se på det etter att plugger og vifte er blitt byttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...