Bimmerfører Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Etter at jeg hadde startvansker her i 30 minus, og endelig fikk start har bilen ikke gått skikkelig på alle 6syl. Har nå byttet 6stk plugger, 6stk plugghetter, 6stk coiler, veivakselsensor og kamakselsensor (etter tips/råd om dette her inne) uten at det har blitt noen endring. Neste på listen er bensinfilter tror jeg. Bilen starter lett, men vil ikke gå skikkelig på alle 6. så den veklser veldig mellom 5 og 6 syl, og blir ekstra ille når den er varm. Plugghullene er skinnende rene, så noen lekasje i toppdekselpakningen der utelukkes. Kan dette være noe så enkelt som kondens, siden tempraturen ute vekslet fra 17minus da jeg stoppet bilen, til litt over 30minus dagen etter og 7-8minus den dagen jeg skulle starte den? Ingen feilkode på diagnosen heller!!
jonmurern Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 har hatt samme problem lenge...men også når det er varmt.....ligger en tråd her , motor feil, bilen min havnet til slutt på bmw etter 4mnd feilsøking ,bytte av følere ,termostathus , alle slanger ved oljeåndind foran og bak innsug......nye plugger, nå må toppen av da det viser seg og være ventilløftere........toppen var allerede nylig overhalt, for 8mnd siden... alt i alt kostet sikkert 100 000- heldig vis har jeg fått det meste på reklamasjon.... syklonfilter ? men jeg har hatt dog masse feilkoder!!! dette fikk jeg da feilsøk pågår under oppstart og bilen hostet tengte en stund på kondens jeg også, teoretisk sett ..ja men alle mener at det ikke kan være dette, men kan jo prøve med kondensfjærner for og utelukke mener jeg.
teexeln Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 VENTILLØFTERE???? å den som kom me det forslaget var av hvilken art? apekatt tipper jeg.. hehehe noe av det mest usansynlige til et slikt sympthom jeg har hørt, hvis du aldrig har byttet olje ja da kanskje.. eller bilen har gått 500000+km
jonmurern Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 vel siden du er proff så kansje du kan fortelle da??
teexeln Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Har aldrig sakt at jeg er proff men står bare med utsagnet mitt at jeg synes det hørtes usansynlig ut.. jeg ble overrasket kan man si
Bimmerfører Skrevet Desember 30, 2010 Forfatter Skrevet Desember 30, 2010 men kan jo prøve med kondensfjærner for og utelukke mener jeg. Mener å ha både lest ett sted og hørt at kondensfjærner er fy på bilen uten forgassermotor, mulig jeg tar helt feil. Men det var vel også før i tiden at bensinen pluss tankene var mer utsatt og mindre beskyttet for kondens, og at i dag så skal bensinen være nesten umulig å kunne få kondens i av en slik art at kondensen får konsekvens for motorgange...... Mulig jeg også er helt på jorde her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå