Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Har en 2002 x5 3.0 D som har begynt og gå ujevnt på lavt turtall , men når jeg gir litt gass så forsvinner det. Noen som har opplevd noe lignende eller kan gi meg noen tips , så hadde det vært fint.

Skrevet

Er det naar du starter bilen og fram til den faar varme

Det faar jeg naar bilen er smaakjoert og parkeres og startes igjen og skal ta igjen bilen neste dag.

Samt med at naar jeg er i utlandet som naa i nederland.

Trur det kan vaere fukt og kondens i innsuget og for meg daarlig diesel.

Proev etter at du har faatt skikkelig varme og deretter proev neste dag om det er likt da eller om det er ok. Fuktig luft i garasjen er ogsaa en mulighet.

Skrevet

Hei

Takk for svar..

Det er ikke noe bedre når den er god og varm.....

Har forhørt meg litt , og har fått tips om at det kanskje kan være en veivakselsensor eller en defekt dyse(har prøvd dyserens)

  • 7 months later...
Skrevet

Hei

Har selv en 2003 x5 3.0 d med nøyaktig samme symptom, startet for en liten uke siden etter å ha fylt tanken, men det kan jo være tilfeldig.

Har fylt på dyserens men uten hjelp.

Hvordan ble det med din fikk du løst problemet?

Skrevet

Okey gutter.Da skal jeg gi dere noen tips her.

Det her kommer av enten tett veivhusventilasjon, dyser, eller fuel trykkbryteren. Da må toppdekslet av,ligger helt bakerst i fuel railen.

X5 e53 3.0d sliter med dyser og turbo.Dette er noe som går hele tiden, og må følges opp før det blir dyrere.

Men uansett, ta en diagnose før dere gjør noe..

Lykke til ;)

Skrevet

Takk for tipset, har nytt veivhusfilter, luftfilter og dieselfilter liggende klart, men skal få tatt en diagnose før jeg starter jobben.

  • 3 weeks later...
Skrevet

Hei

Har byttet veivhusfilter, luftfilter, dieselfilter og dyserens..

Hjalp ikke, og har nå tatt en diagnose. Den viser at dyse cyl 3 er i grenseverdier og regner med det er den. Har bestilt deler.

Noen som har tips, bilder etc. før jeg starter jobben? Takker..

  • 3 weeks later...
Skrevet

Etter diagnose som viste at dyse 3 arbeidet unormalt mye i forhold til de øvrige ble den byttet. Likevel er symptomene de samme, ujevn gange på lav belastning, særlig rundt ca 1500 rpm. Ny diagnose på verksted viser at indikasjoner er den samme, med ny dyse. Hva nå? Ingen øvrige feilkoder, samt ny oppdatert programvare lastet inn i bilen.

Kan motorstyring være årsak? Noen som har vært borti lignende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...