Nekronos Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Hei! Min e34 540iA har begynt å oppføre seg svært merkelig. Nå som vinteren satte i gang har den fått en utrolig dårlig "gange". Symptomene er litt til veldig risting når den sviver på tomgang, ristinga minker litt når motoren er varm. Også ved akselerasjon ved full gass så dauer motoren ut når den når høye turtall som 4000 til 4500, det som sjer er at motoren stopper helt opp, dvs den stopper feks på 4000 rpm og står fast der. Letter jeg litt på pedalen så hopper den gjerne opp til 5000rpm. Har søkt litt rundt på forumet og vært i kontakt med en BMW mekaniker. Her er noe av det jeg har funnet ut/gjort: - Sjekket/byttet coiler og plugger (bare for sikkerhetsskyld) - Byttet bensinfilter, har fått tak i det som trengs for å måle bensintrykket - Byttet LMM - Diagnose Diagnosen viste at bilen får for rik blanding, formye bensin, slettet feilmeldingen, bilens tomgang endret seg litt, men ellers lik. Og det er her jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre nå, leste her i en post at ved bytte av LMM så kan det være at man må slette feilen for at bilen skal oppfatte at den nå er "i orden". Er det noen som vet sikkert om dette er/kan være tilfellet? Mekanikeren jeg var hos sa at han trodde ikke det var lambdasondene siden de i diagnosen ga like verdier. Leste også noe om "membranen til veivhusventilasjonen", er det noen som kunne forklart meg hva denne gjør, hvorfor dette kan være årsaken? Her er tråden jeg har lest mye av dette viewtopic.php?f=11&t=62798&start=45 Takker veldig for svar EDIT: kan også nevne at ved bytte av LMM så virker motoren mer responsiv, ellers er den lik + LMM er kjøpt brukt
Ripper87 Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 hvordan er efekten opp til 4000rpm da slik som før eller ?
Nekronos Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Skrevet Januar 1, 2011 Effekten er normal opp til 4000rpm. Hva kan katalysatorene ha med dette å gjøre?
GeirAndre Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 når jeg hadde det problemet på min gamle m60 tok jeg sjansen på bensinpumpa selv om det ble påvist riktig bensintrykk. veldig like symptomer på din.
Nekronos Skrevet Januar 3, 2011 Forfatter Skrevet Januar 3, 2011 Hmm.... Ja jeg får prøve meg på bensinpumpe da, er jo ikke dyrt med brukt.
Nekronos Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Skrevet Januar 7, 2011 Har bytta bensinpumpe og bilen går som normalt igjen. Da jeg bytta bensinfilter så var dem jo propp tette og har sikkert ikke vært bytta på lenge lenge. Antar at den forrige pumpa kan ha fått en svakhet eller skade, noe sånt, av å måtte presse bensinen gjennom filtrene.
RenZor Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Bra du fant det ut! Skal absolutt skifte mine filtre etter å ha hørt dette!
S.Hafsmo Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Bestillte filtre fra Koed med en gang jeg så denne tråden. Husk at det er 2 filtre på 540i før tidlig 1995, mens bare et stort på 540i etter tidlig 1995. akkurat hvor i 95 skillet går står på koed.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå